Rynningevilken - idioter - pix

I tisdags åt jag en bra frukost och gick sen gick jag och Attis en lång promenad neråt Rynningeviken. Vi såg 3 rådjur, 2 fasaner och en hackspett! Riktigt skönt väder vad det, snön låg fint.

Senare jobbade jag och träffade M efter jobbet.


Idag onsdag så kom en målare och skulle måla listerna i badrummet.
Förmodligen har karln spenderat allt för många år i thinner och målarfärgssångor då han inte, som brukligt är, plingade på dörren när han kom, utan bara tog  i handtaget och försökte öppna, dörren var såklart låst, men han låste upp blixtsnabbt men kom ändå inte in eftersom jag har säkerhetskedja.
Jag öppnade åt honom och sa att han nog hade haft tur att kedjan var på samtidigt som jag höll i Attis.
Attis skulle förmodligen inte bita honom eller så, men jag vill absolut inte att idioter klampar in i min lägenhet utan att plinga på. Stryk skulle han ha..
Undrar hur folk som haft inbrott eller äldre som är oroliga reagerar på en sån sak?


Badrummet är i princip klart, det är bara badkaret som ska på plats. I och med det så är det dags att städa här hemma, jag ringde in mamma imorgon, så jag får passa på att umgås med henne och få hjälp med städningen. Allt behövs dammas av..


Nu ska jag spela en stund, sen sova!


Ha det



Måndag






Rådjur

Attis tittade på dom



Snurrar på ryggen





Attis inte helt nöjd med den som höll i kopplet





Lunch!

Middag!

Städa golv..


Tisdag:

Frukost!

Såsdispenser! Perfekt när man ska hälla sås på många tallrikar eller fylla nåt

Middag: Kåldolmar

Torrförråd



Hel kartong juleskum!

Terese & Glenn

Attis fick överblivet bröd från frukosten..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0