Torsdag - Lördag - "Skinkjour" - bildextra!


Torsdagen var jag ledig, tvättade och träffade M. Vi åt carbonara och tittade på ett fungerande exemplar av "no country for old man". Bra film!


Fredagen: Jobba 14-23:30.


Lördagen ägnades åt arbete 13-23:30 (har jag för mig) och sen hem och träffade M. Nice!


Snön föll under kvällen och i yran såg jag en bil backa in i en lyktstolpe och sen stack den iväg utan att titta hur det gick med stolpen. Action..


Idag vaknade jag tidigt och for upp och packade in disk i maskinen och berättade för M att "det är ju bra att få lite ordning och reda i köket såhär på morgonen" innan jag gick och la mig igen och tvärslocknade. Plockade förmodligen med disken halvvaken, då jag knappt kommer ihåg det utan fick bli påmind om händelsen..


Åkte till jobbet strax efter klockan 13 och det var rätt mycket att göra på kvällen, men det gick bra. Jag & Jenny jobbade på dagen, och jag, Hassan och Terese kvällspasset.


Imorgon ska jag jobba 8-18, träffa M på kvällen och även försöka sätta mig ner och skriva ett mail till mitt hyresbolag där jag berättar att jag INTE tycker att det är okey att renoveringen inte är klar på utsatt tid, och att jag inte heller informerats om när det nya slutdatumet är.
Jag har haft min hund borta ifrån mig nu i drygt 1 månad nu pga renoveringen.
Jag vill ha hem henne så snart som möjligt. Det är ju tur att min mor har haft möjlighet att ställa upp och passa Attis under den här tiden.
Jävla trams att inte vara klara på utsatt tid, och änn värre att inte informera om ändringar, knappast så att dom kom på det 5 minuter innan dom skulle vara klara, utan det här har dom förmodligen vetat om ett tag. Jaja, får se vad bostadsbolaget har att säga.


Nu ska jag ta en macka, sen spela!


Ha det!


Pixx!!


Torsdag:

Köpte röd chili för torkning!


Självklart ser jag till att få en initial inbroderad på mina kökshandukar hemmavid.



Carbonara

Fredag frukost


Lördag:
Jenny vill inte vara med på bild. Sjukt snabb att undvika!

Lite kött att bryna..


Lördag lunch

Spillde lite grädde på mig..



Caesarsallad

Personalmat, lördag middag. Flådigare blir det inte..

Smakade fint!

Luckan

"Svegro" En av ägarna till Svegro har gjort en hysteriskt rolig informationsfilmsserie om skinka till Scan:
http://www.scan.se/pagaffeln_jul05_skinkjouren.asp
"Knäckebrrrröööd"

Juanita: "Skinkan ska bara sjudas!"
Peter: "Det brukar jag göra!!"
Juanita: "Vet du hur man ser  att vattnet sjuder då?"
Peter: "Nej?"


Lamm

Terese fixar desserter

gillar kallt vatten..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0