Datamus - spooky - inkompetens - massa bilder


Klockan är sen, jag ska upp kl. 07:10 för att åka till jobbet, har därför inte tid att skriva något mustigare inlägg just nu.


Men jag har iaf bytt min datamus jag köpte häromdagen. Den var för tung och gjorde att jag blev sämre i Call of duty än jag var innan då min förra mus var liten och lätt och  därför blev mina små knyck med den också snabbare. Låter som dataspelsnörderi. Det är det också.
Den nya nya musen är en "microsoft intellmouse explorer 3.0". Känns mycket bra. Ska enligt uppgift vara en "spelmus".


Hände något märkligt i förrgår. Var i sovrummet då tvn plötsligt sätts på av sig själv. Den stod på stand by, men jag har aldrig varit med om det förut att den gjort så, och jag har säkert haft tvn i 10 år. Fjärrkontrollen låg i Attis soffa bredvid sängen, och Attis är fortfarande hos min mamma.
Ännu märkligare blev det igår när jag satt framför datorn i vardagsrummet med (en annan) tv ståendes på tv-bänk placerad till vänster om mig. Tvn är på, men stängs plötsligt av av sig själv! Samma sak med den tv, har säkert haft den 8 år och aldrig varit med om att den gjort så förut. Skumt att dom sätts av och på sådär med bara ett par dagars mellanrum när det tidigare aldrig hänt.


Imorgon skulle jag gått på klassåterträff för högstadiet, men andra "saker" kom emellan där på kvällskvisten, ser fram mot!


Hyrde film med i trevligt sällskap häromdagen, och jag frågade "filmgubben" hurvida han hade något att tipsa om i kategorin skräck/rysare varpå han svarar att det inte riktigt är hans kategori av film.
Trodde jag hörde fel!
Hyr (<--  i sammanhanget lustig felstavning jag upptäckte i efterhand!) kan man med sig att jobba i en jävla filmuthyrningsbod och inte på rak arm kunna svara på ett enkelt spörsmål han med all säkerhet får 100 gånger i veckan? Är det måntro någon slags "kultursnobberi light" där han helt enkelt inte vill befatta sig med sånt som inte faller honom i smaken? " Eller i alla fall ge sken av det. -Thrillers? mjaa.. jag gillar svår fransk 20-talsfilm om handelsbodar, vita liljor och säckväveri.. thrinnders, hette det så?  är inte min grej..".
Borde tillhöra att man vid sådan tjänst iallafall kan ge några råd och tips om det man de facto jobbar med.
Jag bad om filmtips inom en genger (changer,? hur fan stavas det?), inga andra preciserade önskemål hade jag och svarsresultatet blev noll.
Filmindustrin sägs jobba i motvind, det är sååå synd om kulturvänstermuppar som inte kan göra sina smala skitfilmer, som inte ens dom närmast sörjande orkar släpa sig iväg för att se på, därför att stöd och bidrag inte längre kan spridas över dom då folket hellre laddar ner än betalar för film, och att dom - hemska tanke, kanske måste skaffa sig riktiga jobb och inte bara sitta hemmavid och dricka surt rödvin och läsa tossiga flumböcker ihop med likasinnade.
Det man i branchen måste inse att kedjan inte är starkare än dess svagaste länk.
Nästa gång kanske jag skiter i att fysiskt ta mig till uthyrningslokal utan läser ett par filmrecensioner på nätet för att sen behagligt ladda ner filmen jag blivit sugen på medans jag tar en dusch. Filmen ligger i toppkvalité på min dator, och kan sen ses på på min tv utan minste besvär lagom tills jag duschat klart. "no tjitjing" för filmindistrin.
Samtidigt jagar piratbyrån svenska fildelare vilket gör "folket" än mer sugen att ladda ner och intressera och orientera sig i ämnet.
Lite för att det förmodligen känns bra att lura någon som man vet försöker ta en, på samma sätt som man leende svarar  nekande när radiotjänst står i dörren med en pärm i näven och påpekar att tv-licensen inte är betald och undrar om man har tv.
Har jag hört.. jag skulle ju aldrig..


Hyrde iaf "30 days of nigth" - nån vampyrfilm där vampyrer intar en stad under 30 dagar på vintern då solen aldrig lyser, och dom boende i byn gör sitt bästa för att överleva. Inte bra, hyr den ej. den får ett N av fem möjliga.


Mitt matsalsbord som jag sålde för ett tag sedan hämtades häromdagen av köparen. Nu har jag ett rum som i  princip är tomt, undrar vad jag ska göra med det? Jag har ju funderat på att göra det till spelrum - med allt från 8-bitars nintendo och framåt. Kostar nog en del, och kommer jag använda det?  Jag får fundera vidare med fler alternativ och sen väga för- och nackdelar.


Nu ska jag sova, lång arbetsdag imorgon, och en skön kväll att se fram mot!


Ha det.



Onsdag:

Fotade undersidan av mitt bord utifall att köparen skulle gå bet att montera ihop det.

Matlagning. Kul att slippa laga maten själv hemma för en gångs skull, utan att "nån" annan gjorde det =) Smakade mkt bra!

Film..


Torsdag:
Gulasch. Lunch. Loka, alltid fint.

Mitt jobb satte försäljningsrekord genom historien. Firades sjövilt med kaffe och tårta.

"utbildning"


Fredag:
Frokostade. Notera att laxen till vänster är ett foto i en tidnings högerblad, och inte en "riktig" tallrik.

Lökhackning

Paprika och lök till grönpepparsås

Potatisgratäng kokas till vänster, pepparsåsens grund till höger

Stilstudie: Skira "smoer"

I bunke. I varmt vattenbad.

Thats it.

Middag. Pasta med alfredosås och kyckling.

Till paprikasås: Lök, cihili, vitlök,  paprika(!) salt. Rostades i 225 grader typ 20 min

Koka bechamelsås

Rostningen klar

Koka med buljong, grädde, kryddda upp, osv. Mixa slät. Vumm vumm..

Nattmat. Kinda like.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0