Måndag till ända

Hej


Hände inte så jättemycket resten av dagen. Sandra kom förbi på frukost, och sen gick jag ett tag på stan med Teresia, vi var förbi Olearys och snackade med mina vänner där, alltid lika kul att se dom!
Sen snurade vi vidare och var förbi slottet där jag ropade ett "-kör fram hästarna för fan!" inne på gården. Kan tänka mig att det var så man skrek åt tjänstehjonen förr. Ville test jag också.


Struntade i att städa idag.. dålig människa.


Kolllade på "matakuten" och "färjan".
I det här avsnittet av färjan så hade skutan knappt styrfart. Halva programet ägnades åt nån fjantig talangtävling för småbarn. Sånt vill jag inte se, ge mig sex, fyllebråk och skandaler för böfvelen!
Kryssningsvärden Per, eller vad han nu är och heter, var glad, kanske fanns det nån framtida kryssningsvärd bland skitungarna som deltog i talangjakten resonerade han.
Per får nog uppgradera sig litet, barn av idag vill inte bli kryssningsvärdar och hålla i bingoutrop, sjunga klämkäcka sånger om alptoppars rosor, lyckliga gator och gulli-gullan för en grånad generation.


Nu ska jag kanske spela en stund, sen sova!


S

...

T

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0