Renskav - slagit i huvudet - T!

Idag har inte hänt så mycket. Tagit det lungt.


Byggarna var här och latade sig i vanlig ordning, skulle börja riva ut kaklet och lite annat från badrummet. -Hur lång tid tar det då? frågade jag och fingrade och tittade på klockan menande, underföstått att jag tyckte dom borde vara klara iaf framåt eftermiddagen. "-Skojar du?" svarade den ena av dom. "-Tar minst två dagar!". "-Men för fan.."  sa jag tyst.


Åkte iväg och handlade lite på coop i Lillån. Gillar inte den affären så varför jag åkte dit har jag ingen aning om. Parkerade bredvid en bil som hade hela baksätet fullt med skärp: lidl-påsar, tomflaskor, plast och annat bröte i en jävla oordning. Fotade såklart.
Tycker för övrigt att coop i lillån hade ett häftigare namn förut, när jag var liten: Wessels!


Just ja, igår när jag var nere och virrade runt i källaren så skadade jag mig. Dörrarna där nere har en slags axel fäst mellan dörren och väggen som gör att dörren dras igen av sig själv när man gått igenom den. Jag är 190 cm lång. Den där annordningen satt på ca 185 cm höjd precis där man går... Höll nästan på att ramla omkull av smällen, blev helt yr =/


Lite senare idag så var T här och spisade. Trevligt med sällskap, men maten, renskav med ris, var inte så gott faktiskt. Köpte lite billigare kantareller än jag brukar, sista gången jag gjorde det.


Jag beklagade mig lite för T hur jag nu skulle göra med rakningen när mitt badrum är ur funktion. Jag har ingen spegel här hemma, och i källaren finns heller ingen spegel. Går inte att raka sig utan sådan.
Orkar inte hålla på och släpa med mig grejer till jobbet heller, får räcka med att jag kommer få duscha där då och då.
Lösningen vi kom fram till var att jag helt enkelt skulle börja spara skägg. Jag sa till henne att hon fick säga ifrån om det började se allt för tokigt ut då jag själv förmodligen inte skulle upptäcka det.

Resten av kvällen bestod av spel + tv-titteri.


Thats it.


Ha det!



Frukost, överraskar med fil!

Bil med skräp

T!



Bläddrade igenom en aftonbladet för att se att min uppfattning om tidningen skulle kvarstå. Det gör den.

Läste sen lite i fintidningen Gourmet. Mycket trevligare.

Fruktansvärd huvudskada..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0