Måndag 15/9 -08

Dagen började med att jag gick ut med Attis i vanlig ordning, strax efter att vi kommit hem igen så kom Sandra föbi på en fika.

Efter det så åkte jag till Ica maxi med Teresia och handlade, hem igen och dumpade av varorna och sen ut med attis och iväg till jobbet.

Det var rätt mycket att göra på jobbet - jag, Jenny och Ellinor. Gick bra.


Jag läste att en "folkkär artist" blivit gripen för att pryglat sin 20 år yngre fru till den yttersta gränsen. Undrar vad som krävs för att bli kallad folkkär i skittidningar som aftonbladet och expressen? "Folkkär" tycks man bli om man ställer till det för sig.
Förhoppningsvis slipper jag i alla fall tönten Papa Dee i riksradion för ett par år framöver och han får istället ägna sig åt ytterst lokal radio på nån anstalt.


Resa till Göteborg över helgen är bokad! Ska bli sjukt kul! Jag har ju varit i Göteborg ett flertal gånger, men eftersom jag inte reser oförberedd så passade jag på att leta reda på lite fakta:


"Alla heter Glenn i Göteborg" har jag ju hört sjungas i samband med fotbollsmatcher. Kommer sig väl av att det i IFK Göteborgs framgångsrika lag anno 1982 så fanns inte mindre än 4 Glennar. Och 1 Benno.

Via hitta.se så får jag fram att där finns 420 Glenn registrerade, medans det i Stockholm bara finns 311! Stor seger(?) till Göteborg.


Jag vill inte bli skjuten, och googlar fram att det fram till augusti i år varit inte mindre än 113 skottlossningar. Verkar ju inte så bra.


Googlar vidare och ser att Gothia Towers sålde inte mindre än 143 155 räkmackor förra året, 16 stycken i timmen! Fint med räkmacka..


Så, det var nog allt jag behövde veta om Göteborg.


Jag är ledig imorgon, och planerar att åka till Arbesko i Kumla och handla nya jobbarskor.
På kvällen är det ju fotboll, ÖSK - Gefle. Ska bli skitkul! Hoppas hoppas ÖSK vinner!


Nu ska jag spela en stund!


Ha det!

Attis sover
Sandra och Attis
Attis fick en fralla vid frukosten..

T
Vi käkade korv med bröd..

Full fart framåt!

Ingen av dom ville vara med på bild..
Skön bild: Jag och Larch i Göteborg för att kolla IFK - ÖSK. Vi tog tåget dit, och spenderade dagen på avenyn. Bilden är möjligtvis från -96/97 nånstans, vi var nog 15-16 år!Jag var rödhårig för att jag fick fel hårspray i håret, tog nåt blekningsmedel som tillhörde syrran, haha!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0