..och där kom den ja..

Igår när jag kom hem och bröt posten så lade jag märke till ett kuvert med nån töntig slogan tryckt lite "fräscht" snett mitt över kuvertet: "Vilka vill du återförenas med?" eller liknande. Kuvertet var från något slags klassfestföretag där jag erbjöds att delta i en återträff för att fira att det var 10 år sedan ett gäng halvmuppar lämnade adolfsbergskolans korridorer och klassrum.
Ett gyllene tillfälle att få reda på vad i helvete som hände med alla! Vissa har jag inte sett sedan man lommade iväg efter avslutningen på skolgården för 10 år sedan. Sjukt, aldrig sprungit på dom på stan, sett dom på nån fotbollsmatch, marknadsafton, krogen, bankomatkön eller liknande. Det är Örebro, inte New York , jag bor i, och dom måste ju också handla mjölk och bröd tänker man, och jag borde således ha sett dom flesta under dom här 10 åren..
Antingen har dom suttit och sitter fortfarande och trycker i sina pojkrum hemmavid, eller så har dom av en eller annan anledning flyttat härifrån..
Jag ska nog försöka ta mig iväg på återträffen i alla fall, kan ju bli skitkul! Undrar hur dom ser ut, vad dom jobbar med, och hur dom lever sina liv?! Ett par blev poliser, en annan chef på elvaruhus, en annan kränger hi-fi-anläggningar och nån kör buss, men resten?
Jag tror jag har kontinuerlig kontakt med 2 stycken som jag gick med samtidigt på högstadiet - Klatten och Larch, men dom kände jag ju sedan innan också. Märkligt, man var ju rätt tight med kamraterna på den tiden.


Dagen började som vanligt med att jag och T åt en rätt sen frukost, klockan var nog närmare 12:30. Grötfrukost blev det idag i alla fall. Medans vi käkade så kom en målarfirma och sanerade klotter på andra sidan lillån. Verkade lossna rätt enkelt, färgen.
Det hade varit fint att lägga sig en stund igen efter den mastiga frukosten, men det fanns det inte tid för - jag var redan sen och var sedan var tvungen att stressa iväg till Behrn Arena och ÖSKs stiliga kansli för att hämta ut 4 biljetter till matchen på tisdag, och sen åka iväg till arbetet för att börja mitt pass klockan 14. Jag och KP jobbade kväll och det var lungt med gäster.


Nu ska jag spela CoD4 en stund, sen försöka sova. Börjar jobba kl. 08:00 imorgonbitti..



Frukost
Före
efter
Inbjudan
ÖSK

Biljetter!

Kommentarer
Postat av: Florén

Varför näms mitt namn här??

2008-09-13 @ 18:45:28
Postat av: Nico

Haha, för att det är en ära att nämnas här, och det vet du! =)

2008-09-13 @ 23:21:44
URL: http://nilsis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0