ÖSK - betongborrning - Reflektion

Jahapp!


Gårdagskvällen bestod av fotboll. Började med att gå förbi Olearys och snacka lite skit med dom som jobbar där, bland annat Rille, sen vidare till mitt andra hem där Kubanerna hade uppladdning. Rätt mycket folk och bra stämmning. Träffade en gammal bekant som åkt ända från Luleå (tror jag det var) för att se matchen. Förra året hade han åkt 4 gånger från London till Sverige för att se ÖSK. Tungt!

Efter att mött Glenn så gick vi ner till arenan och väl där träffade vi Linda och Elias, så vi såg matchen ihop med dom. Trevligt.


Kubanerna hade fixat ett fett tifo med stor overhead på västra stå med texten "Ett sekel av svartvita legender. Länge leve SportKlubben!" och 10 avbildade ÖSK-legender. På norra sittplats så var det mosaik (ark hålls upp och bildar ett mönster) där siffrorna "1908" skapades. Snyggt. Närmare 11 000 pers på plats. Starkt.

http://www.svenskafans.com/fantv/clip.asp?id=6708

http://na.abcdn.net/abPlayer2/default.html?path=na.abcdn.net/TV-ARKIV/Lokalt&playfile=12270_Monstertifo_nar_OSK_jubilerade_61442.pls


Bra drag på läktaren, men spelet var sådär. Andra halvlek klart bättre än den första.
Trevligt match i alla fall!


Blev väckt i morse av att dom började rusta lägenheter i huset. Väsnas gör dom, borrat i betong i 4 timmar nu!
Har ni varit med om det så vet ni att det ljudet sprider sig fint genom huset i vad som tycks vara otappad styrka. Fan. Dessutom verkar dom ha satt nån tokstolle att hammra loss med en slägga. Jag mötte några av dom i trappen. Skäggiga med vilda blickar. Förmodligen något i det där jobbat som triggar dom.


Just ja, tänkte passa på att, inte gnälla, men reflektera, över saker jag stör mig på:

 Bilar som kört in till vägkanten och sen står där med bilen på, utan blinkers. Blir alltid lite nervös när jag ska köra förbi en sån, ska han köra ut? Ska han stå kvar där? Tycker gott man kan slå på blinkersen när man står sådär tillfälligt för att visa att man inte tänker köra ut.


Stör mig även på cyklister och personer som ska korsa vägar. Bara för att dom har "företräde" så behöver man inte springa ut i vägen. Är människor inte rädda om sina liv? Själv skiter jag iofs i om dom blir hjälkörda av en tunglastad timmertransport (då dom uppenbarligen är lågbegåvade och inte borde avlas på då dom säkerligen skulle föra över sitt idiotiska uppförande till sina barn), men fattar dom inte att det förmodligen gör förbannat ont att få smalbenet söndersmulat eller knäckt i 90 graders vinkel av en bil, och att det troligtvis, sådär i efterhand när man ligger med ben och armar i konstiga vinklar mitt i körbanan medans dom andra fotgängarna och cyklister som fint stod kvar och väntade på en lucka i trafiken fotar en med sina mobilkameror, känns jävligt onödigt?

Att ligga månader på sjukhus inte bara kostar förbannant mycket pengar, utan även innebär en hel del smärta och tristess? "-Men jag har ju företräde, det har staten bestämt och regler är till för att följas, bilarna SKA stanna" ojar sig med all säkerhet nån hjälmbeklädd miljöpartist om denne skulle råka läsa det här. Bra så, som skrivet så händer det ju att såna som alltid ska kliva rakt ut i trafiken får sota på ett eller annat vis, och vad jag bryr mig om det läste ni längre upp =). Bara för att jag har rätt att gå lite halvberusad i Sveriges osäkraste område med värdesaker fullt synliga betyder inte att jag gör det. Man gör bäst i att göra egna bedömningar vad som är bra för en själv, om det så handlar om övergångsställen eller fallskärmshoppning.

Naturligtvis så ska trafikregler följas och bilarna ska släppa fram gångarna, olyckorna skulle förmodligen minska drastiskt, men dom jag beskriver ovan är såna som skyndar sig ut i trafiken, segar sig över övergångsställen, och mammor som använder sina barnvagnar som plog: rakt ut i tafiken med barnvagnen bara! Skadat.

Pics:

Sandra snodde Attis soffa

Attis vill ha märgben

Rille

Toa på M2H





Alla som såg skumme ut kollades, dvs Glenn, men inte jag =)

Linda & Elias

Norra läktaren


Västra ståplats:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0