Teidioti - barnkalas - och ?

Liten snabbsumering av senaste dagarna (då "ingenting" har skett så kan det inte bli lustigare än såhär):


I söndags, the verry same kväll som jag kom hem från Götet, så kom Teresia och hennes kompis förbi. Dom skulle till Björnstugan, men jag var helt off och satte mig och spelade medans dom satt och drack vin och "tjejpratade". Sen drog dom och jag gick och la mig.


I går så jobbade jag, senare på kvällen så tog jag och T en promenad, sen hem till mig där vi mest satt och pratade, skrattade, drack honungsvatten (låter otroligt mesigt, som taget ur ett avsnitt av "ensam mamma söker"), jag försökte spela lite men det gick dåligt, och sen sov vi.
Förresten..
T(eresia) och jag pratade te (drycken), och så skulle jag kolla vilket utgångsdatum det stod på förpackningen jag hade hemma (jag dricker aldrig te): Och hittar följande: "bäst före: se gaveln". En helt onödig text! Antingen borde dom göra så att bäst före-datumet hamnar där efter "Bäst före:", eller så borde dom ta bort den texten what så ever.
Nu när jag letade efter den riktiga bäst före-stämpeln så kändes det nästan som jag blev "lurad" när jag hittade hänvisningen. Tog mig säkert längre tid att läsa den lilla texten än det hade tagit att fortsätta snurra på på teboxen och hitta 22/11/06..


Vaknade i morse av att min hatade larmsignal ringde. Snosade lite, sen hej då till T, och iväg till arbeit. Måste byta larmsignal på mobilen, känner nästan ilska när jag hör min nyvarande signal. Jag kan vara sur på morgonen, och den signalen gör det inte bättre.


Gick bra på jobbet, brände mig lite i vanlig ordning, sen åkte jag hem, fräschade till mig, och blev upphämtad av min far i hans grymt fina bil.

Resan bar mot Kumlas utkant där det var kalas för min systerson Oliver som blev 4 år.

Smörgåstårta, kladdkaka, kaffe och läsk. Farmor och farfar var närvarande, härligt att dom fortfarande är pigga när det vankas kalas.


Oliver hade ritat massa teckningar, dom flesta på sk. "huvudfotingar", vilket är teckningar där benen sitter direkt på huvudet, ingen kropp. Lite konstigt tyckte jag, varför ritar dom så? Skumt. Ser ju inte klokt ut.

Farsan och farfar skulle åka till Lidingö kommande helg, pappa för att springa Lidingöloppet, farfar för att "vara coach" som dom sa, dvs bära runt på farsans, mobil, nycklar och andra värdesaker.

Ikväll ska jag nog inte göra nåt speciellt, spela, kanske träffa T, och sen vid 23-tiden göra klassikern "springa-ner-och-norpa-tvättstugenyckeln-så-jag-kan-sova-länge".


Ha det!

Smörgåstårta, ser lite ut som packman! Gurkan är den som äter kulorna (tomaterna).

Kaffe, cola, och smörgåstårta. I kinda like it.


Efter:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0