Tvätt - Örebro SK - Vita Hästen

Hej hej!

Helgen bjöd i princip enbart arbete och inget nöjesliv vid sidan av, fanns inte tid för det. Hann dock med att träffa Sandra en sväng i lördags (?) och igår kväll efter jobbet åkte jag och hämtade min kamera som T hade lånat.
Mer spännande än så blev det inte. När jag kom hem så väntade Attis på mig. Hon har varit hos min mamma hela veckan, så det var skönt att få tillbaka henne.
Vi gick en tur vid I3 och igenom Rynninge. Träffade en katt..

Idag: Vaknade vid 10-tiden och gick en promenad här på sköna norr med Attis, sen iväg till ica maxi för inhandling av sköljmedel, mjölk och lite annat lull-lull, snabbt hem och ner i tvättstugan för tvättning av sängkläder, and so on..


Resten av dagen har jag inte direkt skrivit körschema för, men snart kommer Sandra för en fika, fortsatt tvättning till kl. 17, spela nån timme vill jag hinna med, promenad med Attis, och klockan 19: Anrika Örebro SportKlubb möter bottenlaget IFK Norrköping.
Igår kväll på jobbet ringde en representant från just IFK och bokade in sig så dom kunde komma till mitt jobb och äta efter matchen. Jag passade på och snacka lite fotboll med honom och han lät inte allt för optimistisk och tyckte att ÖSK gott och väl kunde släppa till då dom i princip redan är klara för fortsatt spel i högsta ligan nästa år, medans Norrköping nog får spela i superettan om dom inte skärper till sig å det grövsta.
Jag svarade med att jag höll på ÖSK och på sin höjd kunde acceptera att Norrköping höll sig kvar med minsta möjliga marginal, men inte att dom skulle få några lättförtjänta poäng av ÖSK =)
Jag tror på 4-0 till ÖSK!


Kubanerna ska tydligen köra ett rejält tifo ikväll för att fira att ÖSK fyller 100 år i år. Synd att man inte ser så mycket av det när man står på läktaren, skulle gärna vilja se det inifrån plan! Det kommer med all säkerhet komma över 10 000 åskådare till kvällens match, och uppmuntrar alla som kan att gå ner =)
Film från ett par gamla tifon:
http://www.youtube.com/watch?v=BGBfhP3HBKQ


På onsdag möter Örebro Hockey Vita Hästen borta, en match jag gärna hade åkt iväg för att titta på. Vita Hästen är även dom från Norrköping, och när dom mötte Örebro IK på 80- och 90-talet så var det rena hatmatcher.
En kompis har berättat att han en gång blev träffad i huvudet av en golfboll på en av matcherna, men det var tydligen en "förlupen kula" från Örebroarna mot vita hästens supportrar, det kastades även dartpilar, och själv minns jag när Vita Häsen var här och mötte ÖIK i mitten (?) av 90-talet och deras supportrar satte eld på bildäck(!) inne i Toyotahallen, rök förjävla mycket.
Örebros supportrar, Red Vikings, tyckte jag jag iaf var mycket tuffare än vita hästens dito.
Örebro IK, laget i mitt hjärta, gick i konkurs tidigt på året 1999. Vita hästen likaså några år senare.
Minnessida till ÖIK: http://www.orebroik.se/

Ha det!


Attis träffar katt:

I morse när jag vaknade låg Attis och sov i sin soffa bredvid min säng, eller hon sov nog räv, tror hon var vaken men låg och drog sig:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0