Näsblod - SVT - Keps

Jag har vaknat några morgnar senaste tiden och blödit näsblod. Mycket irriterande. I morse vid 05:30-tiden vaknade jag av det men bomullade näsan och sov sen till ca 9 då jag vaknade av att jag blödde igen. Märkligt. Brukar blöda näsblod om jag sovit dåligt, men jag har sovit normalt. Kanske är sjukdom på G, jag har kännt mig seg och kraftlös ett par veckor nu.


Har bokat resa + hotell i Göteborg. 23-25 januari. Jag & Michaela. Ska bli skönt. Träffa Larch där också! =)


Vi pratade radiotjänst och tv-licens på jobbet häromdagen. På radiotjänst hemsida står: "Idag betalar nio av tio hushåll tv-avgiften". Jag har aldrig när jag pratat tv-licens med vänner och bekanta kommit upp i dom siffrorna, har ni?.
Ren propaganda från radiotjänst för att dom som inte betalar ska känna att det dom gör inte är okey.
Kan man inte välja bort statlig tv för att enbart se reklam-tv ska man inte heller behöva betala för det.
Dessutom kan man om man skrapar lite på ytan på den ""fria televsionen" via deras hemsida se att: svt bland annat förvaltas av:
"en styrelse med 13 ledamöter med politisk bakgrund" utsedda av.. regeringen.
I SVTs styrelse sitter folk utsedda av regeringen och förvaltningsstiftelsen (som ju i sin tur bestod av människor utsedda av regeringen).
"Fri television utan politisk och kommersiell påverkan". Det är så man vill spy. Vad dessa politiker väljer att man ska se och tänka kan man alltså inte komma ifrån att betala för. Återigen, det är så man vill spy.


Skönt klipp!: Bra tryck på publiken när dom sjunger!
http://www.youtube.com/watch?v=ZpE2NFfY0wo&feature=channel_page


Nu ska jag upp på stan och försöka leta reda på en ny keps!


Ha det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0