Adolfsberg & Fotboll!

Tar dagarna som dom kommer, underbart!

Mickan och jag hade "räkfrossa" hemmavid en kväll!


Spenderade några timmar i Adolfsberg. Här, i Brunnsparken på restaurang svalan jobbade morsan som kallskänka när jag var liten valp. Fick stå på drickaback i köket och skiva gurka. Såg Herreys där en gång minns jag, syrran gillade Carlola, jag Herreys. Roxette och Iggy Pop har spelat i Brunnsparken också!

Utomhusscenen

Bets Bravader spelas där nu


När jag var liten fanns det åkatraktioner, småcrossar, djur, chokladhjul och liknande i Brunnsparken. Nu är inte mycket kvar. På ett skjul vid gamla cross-slingan hittade jag den här skylten:
"Hjälmen är huvudsaken jofa 2500 - Ingemar Stenmarks hjälm" Härlig!

Jag hade med mig sprayfärg och passade på att markera revir på skjulets baksida!
Nej då, inte jag som klottrad, stod innan.








Tog en öl på svalans uteservering

Svalan

Sen åkte vi för att handla på Robertssons charkuteri, som ligger mitt inne i ett villaområde. Köttet kommer från gårdar max 5 mil från stan, mestadels från Myrö gård



Snyggt

Kebabpizza och öl på pizzeria parken!

Usch, en flygande råtta!



På hemvägen uppträdde "Sister Krister" medans någon tokstolle stod och dansade och gestikulerade yvigt. Örebro visar upp sig från sin bästa sida såhär i turisttider..

Grillkorv, falukorv & ölkorv!


Idag:

Malins har stängt, handlade frukostbrödet på jeremiasbageriet i Wadköping.. sådär.

Fotboll idag: ÖSK - AIK. Slutade 1-1 inför drygt 11 000 åskådare!
Black Army på bilden, stod på nya läktaren som håller på att byggas

Hemmapubliken

Uppenbara AIKare visades bort från hemmasupportrarna



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0