Pippi är död

Pippi är död. Hon finns inte längre.

Mamma ringde i morse. Pippi hennes älskade hund har dött. Igår kväll hade hon hostad lite och mamma hade gått ut med henne på tomten. På väg in satte Pippi sig på grusgången lite trött men sen gick dom in och mamma la sig med Pippi i sängen och klappade henne. Pippi drog en djup sista suck och dog där och då. Pippi visade ingenting innan, kom helt oväntat.

Pippi blev 8.5 år. En fantastisk hund. Hon har varit med mig en tredjedel av mitt liv och jag är otroligt ledsen. Ville ha henne kvar mycket längre!

Pippi bodde med mamma och hennes karl på landet. Lider med mamma som haft Pippi som sällskap varje dag. Mamma älskade Pippi. Pippi älskade mamma.

Attis och Pippi har alltid varit bästa vänner. Aldrig någonsin bråkat med varandra, man har verkligen sett hur dom njutit i varandras sällskap. Slut med det nu.

Vet inte vad jag ska skriva, känns så overkligt.

Älskar dig Pippi!




Pippi och jag 2002

Pippi och Attis januari 2002, Attis kanske 9-10 veckor, och Pippi nåt halvår äldre, delar på en skål spaghetti



Hundarna sover tillsammans 2002

Pippi, Mamma och Attis 2004?











Pippi i  toppform 2004





2008-2009



Pippi här hemma för några veckor sedan









Mamma matar hundarna med tomat



Systersonen md Pippirull



Brorsan med Pippi



I Kilsbergen





Bus!





Hundarna sover tillsammans 2009







Pippi och Attis i Kilsbergen sommaren 2009

Min Pippi-tatuering, 2002


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0