Bilder från senaste veckan!

Har ni tråkigt? Här är ett blogg-tips som får tiden att gå. Mycket roliga historiet om livet på en liten konsumbutik: http://konsumbloggen.com/

Vad blev det av svininfluensan? Har den "varit" ännu? Blir det nån spruta? Hur många och av vem var då?
På radion pratade dom om problemet om att papperslösa invandrare, upp till 35 000 stycken, som troligen inte kommer vaccinera sig.
Papperslös, ordet som förr användes av vänster-koftor som härbärgerade dessa i källare och kyrkor för att undvika att lagen hade sin gång och folk som av anlednigar som att skyddsbehov saknades, dom var dömda för olika grova brott, inte hade asylskäl utvisades, används nu i statliga nyheter när dom ska förklara läget för den korkade allmogen. Man använder sig av nedvärderande förenklade ord så vi ska förstå.
För sa man illegal. Man gör sig skyldig till ett brott om man uppehåller sig i Sverige utan tillstånd.  Fantastiskt. Papperslös - låter oskyldigt rart. Illegal - farligt. Passar perfekt att använda papperslös i sosse-Sverige där inget får vara rätttframt brutalt odaltat ärligt. Papperslös - bostadslös - arbetslös = Synd om.

http://www.sr.se/cgi-bin/international/artikel.asp?artikel=3122647

Lite bilder då!

Onsdag.. Lingonsylten var inget vidare, nån lättsockrad variant från bob?

På kvällen, fotboll mellan Örebro och IFK Göteborg. Göteborgs målvakt flyttade ihop målstolparna. Jävla fuskare. Blev en rätt stor grej av det, men jag tror inte att målvakten kommer få något straff. Matchen slutade 0-0 inför drygt 11 000 åskådare

Nyheten om fusket spred sig snabbt:
http://www.youtube.com/watch?v=FziDRcEH3I0&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=yVrR1FiV4hA
http://www.youtube.com/watch?v=Gdisd-5lY7s
http://www.youtube.com/watch?v=1tevOxIsXdQ




Invigning av nya östra läktaren. Såg mycket fint ut, arenan börjar bli grym nu!



Macka i all enkelhet på kvällen..


Lördag:

Mickan jobbade, så jag drog ut en sväng. Först till Wadköping för att strosa runt och känna mig lite kulturell. Var till antikvariatet där och handlade ett par böcker, bild längre ner..

I ett fönster så lockade dom med den här boken...

Och när jag vände mig ett kvarts varv så: !!

Finns inget till vänster att se tydligen..

Jag stod och försökte ta en bra bild, det såg hon, och snabbt vek hon in framför mig.. linslus.

Vidare till vasastan och handla kött!

Entrecote och högrev blev det!




Visste om att det fanns en grönsakshandlade på en parkeringsplats i Varberga, så jag drog dit. Men var väl inget särskilt, handlade en stor ruska persilja och lite palsternacka.

"Greetings from Varberga"

Grannarna tycker tydligen inte att deras sopor kan stå innanför deras dörr. Antingen luktar dom eller så läcker väl påsarna. Så då är det tydligen bättre att det luktar och läcker i trappen, till allas förtret. Åsnor.


Köttet från väster. Handlade ben till Attis. Kokade sås på en del av det också!

Köpte päron här på norr. Conference, dom godaste päron som finns.

Böckerna från antikvariatet: "Food noir - Mat mord och myter", samt "Serverat - Matglada krogminnen". Den högra boken ser ju riktigt härlig ut!

Persiljan jag köpte i Varberga. I affären kostar en 25 g-tuss persilja runt 20:-. Tror jag gav något liknande för hela den där busken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0