Gastronord!

Gastronord igår var riktigt trevligt. När jag var där senast för 4-5 år sedan handlade det mest om kaffe. Olika kaffesorter, kalla kaffedrycker, baristamjölk, osv.
I år var det mer råvaruinriktat tyckte jag, återförsäljare och leverantörer som sålde just den bästa laxen, just den biffen, osv. Dessutom var det massor av bakverk, tårtor, olika sorters smaksatta wienerbröd, osv.

Massa leverantörer av precis allting till restaurangbranchen, kläder, maskiner, råvaror, osv.
Vi hann med att kolla av 2 rader av utställare av 4 innan vi gick över till vinonordics utsällare i en annan del av mässan.
Där löste man ut ett glas och kunde sen gå och testdricka hos flera hundra utställare av alkohol, allt från stora bryggerier och vingiganter till microbryggeriimportörer med öl från Västerås till USA.
"Microbryggerier" har ju varit på tapeten ett tag nu. (vi har ju vårat eget här i Örebro; Örebro kulturbryggeri som jag ju besökte för nåt år sedan, läs mer här: http://nilsis.blogg.se/2009/february/bilder-fran-sondagen-pa-bryggeriet-och-krogen.html#trackback ). Det var en rolig dag, och jag sov som en stock inatt.


Ikväll blir det ut och käka. Jag har fått uppdrar att ordna vart medans Mickan är ute på en rejäl träningsrunda med sin cykel (hon ska cykla vätternrundan i sommar).

Det lutar åt danska krogen. Eller Grand hotel kanske!

Idag kan ni dansa till NKOTB's låt Tonight. Lite snott från Quenn, lite snott från Beatles.
När jag var liten älskade tjejerna New kids on the block.

http://www.youtube.com/watch?v=x9ozlbTdcNM



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0