Vättern runt, semester, SportKlubben & matbilder

Imorgon är det dags. Resan. Vättern runt på scootrarna. Dom är tvättade och packade, så nu är det bara att hoppas att allt går bra. Ska bli grymt.
Turista och köra på dagarna, och övernatta på olika hotell/pensionat. Orterna vi kommer stanna på är: Karlsborg, Hjo, Jönköping (fre-sön), Gränna, Vadstena, Motala, Askersund och sen hem. Grymt. GPS och karta med, så vi borde komma rätt..

Kommer väl inte bli så mycket bloggande, skickar väl via mobilen då och då om det händer något särskilt, sen spar jag mig tills jag kommer hem. Har köpt anteckningsbok för dagboksskrivande a la den gamla stilen, innan det blev blåggeri av allt.

Lite bilder..

Korvstroganoff..

Mickan gjorde Caesarsallad en dag..



Med en jordgubbspaj med vaniljkräm och chokladtäkt botten

Tacos!



Gubben från "farsan"

Våffelmacka. Ost, skinka och senap. Våfflar. Klar. Skitgott.



När jag var liten gillade jag inte broccoli. Men då åt man den väl mest (över)kokt. Stekt så är det grymt god!

Fläsknoisette med potatismos, räkor och sky, kanon.

Mickan åt samma men med lax. Och utan sky.

Deiles

Gjorde en typ boeuf bourguignon. Mycket gott, kokade kanske 3 timmar.
Högrev

Steklöken var ful så jag tog schalotten..

.. som jag slöstekte mjuka

Champinjoner..

Bacon, , och lite annat så..

Växlade in mynten på nordeas bankkontor. Dom har en mynträknare, praktiskt.



Strossade lite på stan när jag ändå var där.

Köpte lite vätska också..



La Pizza gör goda grejer.. Nyttigt också, har jag hört..

Detaljerna som gör skillnaden..
Före:

Efter:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0