Käk och panna


Maten igår blev kanon. Dåligt ljus och mobilkamera, så bilderna blev kassa:



Lökringar, superenkelt

Coleslaw


Idag, har beställt en ny stekpanna. Omöjligt att få tag i bra stekpannor i Örebro, dom affärer som har stekpannor har nästan bara teflon, vilket jag inte vill ha. Ringde även riab och hörde om man kunde få köpa därifrån, men dom sålde tyvär bara till företag/föreningar. Riab säljer restaurangutrustning och finns här i stan.
Orkar inte vänta tills jag tar mig till Stockholm eller Göteborg, så jag beställde via nätet även om jag helst hade velat känna på den innan.
Köpte en stekpanna i kolstål från franska De Buyer. http://www.debuyer.com/product.php?id=14&cat=14&background=bleu1&start=1 en sån där panna som blir mörkare och mörkare ju mer man använder det, som en omelettpanna. Ser fram mot att få hem den!

Idag blir det ut och käka, vi drar nog till Danske kroen!

Imorgon är det iväg på dop. Full fart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0