Lite mellandag

Idag har jag gjort några ärenden på stan. Jag är ledig fram till den 3 januari och har tid för sånt dagtid.
Tvättade igår i 7 timmar, och tvättade idag i 6 timmar. Maskinerna i tvättstugan är inte av bästa kvalitet, ett program tar 2 timmar, och sen ska kläderna torka, vilket tar minst 1.5 timme. Passen man bokar är på 3 timmar, och då går det ju inte ihop med bara ett bokat tvättpass.

Lämnade även in min cykel. Punka på bakdäcket. Ringde 3 olika cykelhandlare och frågade om pris. 195:- var svaret överallt.

Hälsade på en kompis på hans jobb över en kopp kaffe, fick en bok som han medverkar i, kul!

Åt resterna av gårdagens middag, det blev en tacossallad. Verkligen gott. Hade gjort egen tacokrydda igår som blev väldigt god.

Jag handlade några böcker idag, dels tårtgeneralen av Filip & Fredrik, och Alex Schulmans senaste bok som jag även hann läsa ut. Den var bra, men hans första bok var bättre.
När jag stod i kassan och skulle betala för böckerna frågade expediten mig om jag "kokat färdigt för idag eller om det är nån annan där idag" jag såg ut som ett frågetecken och undrade vem hon var.. Hon la fram att hon var mamman till en av ungarna på mitt jobb.
" ja, just ja" sa jag utan att egentligen känna igen henne.
Många ungar och dubbelt så många föräldrar, svårt att känna igen alla.

Det är ganska härligt att vara ledig vardagar, bara göra det man vill. Det kan jag sakna från när jag jobbade i restaurangkök. Då jag alltid var ledig dagtid flera gånger i veckan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0