Märkligaste slumpen ever?

Jag läste igenom min bok krögarens bästa mat, skriven av Bengt Frithiofsson och utgiven 1981. Ska försöka ta lite bilder ur boken och lägga upp här, det finns flera roliga, daterade sådana!

Iaf, i boken gör Bengt reportage från dom restauranger i Sverige han tycker håller högst klass, presenterar krögarna/kockarna och bjuder på 3-4 recept och några bilder och historik från vardera restaurang.
En krog heter Gourmet och drivs av en mor och hennes snygga dotter. Se bild:




Jag läser klart boken och, fortfarande liggandes i sängen går jag in på facebook via min iphone, en bekant i Stockholm som är kökschef har lagt upp en bild på lutfisk som jag kollar på, och av en slump så känner jag igen ett namn av dom som kommenterat:





Det är ju helt otroligt, jag har aldrig hört talas om kvinnan förut, och nu läser jag om henne i en 30 år gammal bok och 10 minuter senare se henne kommentera på facebook. Väldigt konstigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0