Örebro Hockey - Troja/Ljungby

Igår var det hockey, jag och Mickan knallade dit för att se segermaskinen Örebro, men det hostade till i motorn och blev en sur jävla förlust, med ett klantarsle till domare. Jaja, det får Malmö sota för här hemma nästa fredag.
Förresten, vi kom lite sent, från baksidan av hallen, restalundsvägen. Jag går fram till en karl vid entrén, och frågar om det går att gå in där, men nej "bara för funktionärer" men jag har säsongsbiljett kontrar jag, "spelar ingen roll, får gå runt". Hör hur intromusiken spelas där inne. Helvete.
Går runt hallen, kommer till första entrén in i hallen. Vip står det, passar mig bra, men nej, inte en käft i kö eller på ingång, "du får gå till nästa entré, här är bara vip-ingång". Nästa entré, jackpott! Jag släpptes in!

Nyårsafton idag. Då utkristaliserar sig folks dragning åt det ena eller andra.
Pöbeln äter hummer och oxfilé trots att dom inte vet varför, och foppa-tofflor och mjukisbrallers-packet står och köar utanför fyverkeributikerna och lägger en ansenlig del av månadslönen på raketer och fyverkeritårtor "det gäller ju att bräcka grannen!"
Många jägerfyllda bruksortsfyllon kommer strax innan midnatt idag peta ner sina raketer i vingliga vinflaskor alldeles för nära hus och människor. Det kommer kosta synen och fingarna för vissa, men så är det.
Folk lirar helt utan utan konsekvenkstänkande när det finns tillfälle att stila utan stil.
Naturligtvis kan man äta hummer, oxfilé, skjuta raketer och så vidare, om man gör det för att det är gott, skjuter raketer för att det är lite maffigt, det är när man gör det för att alla andra gör det och smäller för att bräcka nån lika jag-svag tönt på gården bredvid jag skakar på huvudet.

Jag var idag på jakt efter märgben till hunden att ge ikväll eftersom jag förmodar att centrala Örebro kommer att påminna om usas inledande angrepp på Irak 2003. Har min hund Atletico märgben är hon så koncentrerad på det så hon bryr sig inte om smälllar. Hon är egentligen inte smällrädd, men när det brakar så in i helvete kan hon bli lite orolig.

Märgben var det, jag slängde mig upp på cykeln och besökte följande affärer:
Ica City
Coop Österplan
Willys Öster
Ica Oscarshallen
Willys stortorget
Hemköp Lucullus
Ali baba
Klosterhallen

Utan att finna ett enda litet kalvben. Helt otroligt, kött i drivor, men inga märgben.

Jag besökte en kötthandlare här i stan, tänker inte skriva namnet då jag inte känner för att få en filékniv mellan revbenen, och surare människa har jag ej mött, när jag kommer in i butiken blir jag glodd på som att jag kommit in hemma hos'en och spottat på vardagsrumsmatten. Ett "hej", kan ju pigga upp när det kommer kunder med nyårsslantar i portmonnän, men nej, icke. Nu är det nog, dit går jag inte igen.

På ica imorse, nån som startat tidigt med nyårsbubblet, månne..


Igår drog jag igång med min rödvinsskysås
Kalvben och lammben, grönsaker, tomatpuré, vin, kryddor, rosta i ugnen, puttra och skumma av och hålla på. Häller upp i såna där vita engångsglas och fyser in, perfekt att ta upp om man vill ha i gryta eller som sås.






Till nyår hade jag tänkt äta räkor och kycklinglårfilé, men så sprang jag på det här när jag var på coop, "prix", och letade ben till Atletico. Har aldrig ätit det förut, så det får det bli ikväll!


Bilder från hockeyn igår.
Upptäckte efter halva matchen att jag hade gjort fel inställningar på kameran, så dom bilder som är dåliga skyller jag på det, OK!?

Mickan tog en bild. På mig. Det man inte ser är att bakom Mickan, face-to-face med mig står en läktare med 2-300 pers och glor och sneglar på mig när jag posar. "-Men ta bilden då!!" väser jag.




Enström


Peter Wennerström, tror jag


Christoffer Norgren




Warg






Bra bild, Peter Andersson, tror jag


Johan Wiklander


Conny. Helt omöjlig att ta bra bilder på, gör alltid massa grimaser eller åker runt även vid avblåsning












Weinstock


Warg


Jared Aulin






Kåberg









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0