Lördag

Lördag. Jag gjorde en "Niclas-tur" på stan och gick till lite olika affärer. Började på kinabutiken på Vasatorget, upp till Rosengrens skafferi http://www.rosengrensskafferi.se/ , vi handlade en bit Bredsjö blå sen till en antikaffär som ligger inne på samma innergård som Rosengrens. Där hittade vi inget. Sen lunch på Kungsgatan 1, en god kålpudding tog jag, trevligt ställe, första gången jag varit där.

Sen gick sambon till svärmor och jag gick till Olearys. På kvällen käkade vi lammytterfilé med potatisgratäng. Äckligaste potatisgratäng jag nånsin gjort. Fel potatissort och för lite vätska i, skyller jag på.

Länktips: Under stortorget finns ett skyddsrum med plats för 2500 människor. Många tror inte att det stämmer. Men det gör det, här kan ni se bilder: http://home.no/bojo/stortorget_orebro/index.htm

Vi håller fortfarande på att fixa i extrarummet här hemma. Där har Attis sin soffa. När vi skulle gå och hon förstod att hon inte skulle få följa med på stan fick jag den här blicken. Man får lite dåligt samvete då, även om det inte gå någon nöd på henne när hon är hemma.













Xing tung an trading.

Inne i butiken finns masssa olika förpackningar med allt möjligt. Rätt svårt att handla när man inte känner igen sakerna eller vet vad dom passar me/ska användas till. Fick hjälp med att välja nudlar av snubben i butiken.

SE - KNL ute och far

Teliahuset

NA-borgen

Platta i väggen vid konditori vasa. Lite svårt att se vad det står då det verkar fattas bitar



Runt hörnet vid mollys bar







Musfälla!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0