Brasseri, Hockey & Lilla Örebro

Gårdagen började på bästa sätt: Ledig.
Sov ganska länge, vaknade på morgonen, gick upp och satte igång diskmaskinen och gick och la mig och somnade igen. Underbar frukost med sambon.

På eftermiddagen gick vi till brasserie rendez-vous och käkade, jag åt biff och sambon tog rödingen. Mycket gott. Landslagsmannen Michael Almebäck satt bordet bredvid ( http://www.svenskafans.com/fotboll/Michael-Almeback-uttagen-till-riktiga-landslaget-390873.aspx )

Sen drog vi ner till hockeyn. I tipstävlingen på jobbet så hade jag tippat på 7-2, så jag var hyffsat säker på en störtskön match med dominant örebrospel. Men Icke. Matchen slutade med förlust 2-5, nästan omvända siffror mot vad jag hade trott.  Jag orkar inte ens skriva en resumé.
Men man ska ha klart för sig att i princip alla lag har en svacka, Örebro har sin nu, och vi ska vara glada för att den inte kom i början av serien i höstas. Vi får hoppas att dom tar sig ur svackan och hittar tillbaka till det lysande spel dom hade de första 30 omgångarna.
Kom igen rödvitt!

Efter matchen gick vi till Lilla Örebro, tog en bärs och bara tog det lungt. Bra ställe för sånt.

Musik: The Cranberries - Zombie http://www.youtube.com/watch?v=6Ejga4kJUts

Lite bilder

Gräsand

Hund, Atletico 9 år!



Ryan Gunderson



Stefan Warg

Conny Strömberg

Örebrospelare sprutar is på Borås målvakt

Marcus Weinstock

Efter andra perioden, spelarna ser inte helt nöjda ut. Publiken buade

Taket i korridoren man handlar läsk, burgare och kaffe i i paus är uppstyltat. Känns lite osäkert

Ännu mer osäkert när plötsligt en av stolparna ger vika och ramlar omkull..









Warg och Christoffer Norgren



Jon Palmebjörk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0