Menu V. 29

Vi gör ju matlistor här hemma, varje vecka. Så åker man och storhandar på söndagen eller måndagen och har allt hemma och behöver inte ägna nån tanke på maten mer än kompensera med nån liter mjölk eller liknande.
Det är ingen stor grej eller särskilt mycket vuxenpoäng med det (även om jag med bred marginal kan kalla mig vuxen nu). Det är inte konstigare att storhandla för veckan än det är att ha dasspapper och ett gäng glödlampor på lager. Och så är det med den saken.
Sambon jobbar ju dessutom senare än middag ibland, och då kanske jag inte vill stå och laga något roligt utan nöjer mig med nåt enklare eller rester.

Veckans middagsmeny ser ut som följer! Notera att det är min sista semestervecka.. VAR FAN TOG MIN SEMESTER VÄGEN? Jag har ju bara torkat kiss och sprungit i trappen och i området med valpen..

Måndag:
Korvstroganoff med grönsaksris

Tisdag:
Kycklingsallad med rhode islanddressing och vitlöksbröd

Onsdag:
Hämtmat. Sambon är på middag och hämtmat borde här betyda pizzeria Diana. Tror jag ska köpa den tidigt och kyla, kall pizza..!

Torsdag:
Prästostfylld pannbiff med gräddsås och wokade grönsaker. Tror att jag har lagat den 1 gång i veckan under semestern!

Fredag:
Korv med bröd. Frystömning..

Lördag:
Färsk pasta med smaksatt creme fraiche och kräftstjärtar

Söndag:
Pubinspirerad plocktallrik. Sista semestermåltiden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0