Helgen över! Bilder från mitt nya kök

Första veckan på nya jobbet avklarat. 1 vecka ihop, alla medarbetare och ledningsgrupp i en itroduktionsvecka. Känndes lyxigt att få så mycket tid ihop. Nästa vecka öppnar vi.
Jag har massor att göra med tanke på att köket är helt nytt och det i princip inte finns några grejer, bara det absolut nödvändigaste är hembeställt. Bunkar, våg, pappersrullehållare, saltkar, besticklådor, ja allt möjligt måste ju hem.
Plus grejer till torrföråd där man har alla kryddor, frysar, mejeri, grönsaker, osv! Men det är bara roligt!

Arbetstiderna är 07:30 till 13.30-14, lite olika. Otroligt skönt. Blir lite mindre pengar in, men det går bra. Mer tid till att göra det jag vill, och det har aldrig varit pengar som fattats när jag velat göra det jag vill, utan tiden eller att man är för trött efter att jobbat sena kvällar och sen upp tidigt, helger, röda dagar, osv.
Skönt nu att ha tiden för att träffa folk, fota, hundarna, göra vad man vill. Men sen när det kommer fler barn till förskolan så blir det 100%, men det får gärna ta lite tid, vad mig anbelangar.
Kommer inte bli så värst mycket bilder från jobbet, blir bara från köket där jag håller till.

SÅ!

Mickan lagade grym mat i veckan, hemtrillade köttbullar!

Renseriet på jobbet!

Jag har fått en sån där visp som hänger i en skena i taket. Så man slipper släpa på tunga grytor när man ska vispa. Bra sak! Ska ta ett kort när den är uppsatt så förstår ni vad den är till.
En sån där har man ju skämtat om att bara gamla mattanter har förut.. hmm..

Mitt kök! Från vänster: Ugn, avställningsbänk, 2 gastronormanpassade vattenbad som även kan användas till kokeri, spis med 4 plattor, arbetsbänk.
Gastronorm är ett system där samma mått används på typ ugnsbleck, plåtar, kantiner och liknande för att det ska passa i exempelvis handfat, vattenbad, ugnsställningar, osv utan att det ramlar pga att måtten mellan ugnens och blecktillverkarens grejer inte har samma mått. En bra sak för oss som jobbar i kök.

vidare: Min kaffebryggare, hylla, hylla med micro, arbetsbänk och sen mitt "kontor". Det enda jag har att invända på hittills är att båda arbetsbänkarna har vattenkranen i mitten, iaf den ena bänken hade kunnat få ha kranen längst till vänster eller höger så att jag hade haft en hel bänk att jobba på.

Till höger, 2 kylar

I ryggen från fotot ovan så är det varomottagningsdörr till vänster, sen 2 frysar, dörr till städskrubb till höger, och rakt fram torrförrådet. Precis till höger utanför bild är renseriet.
Ska försöka fota disken nästa vecka också!


Lördagen var vi hos morsan och hennes karl några timmar och hälsade på Attis och käkade





Otroligt lyxigt att komma till dukat bord! Kantarellpaj, kotlettrad, grillad lax, potatissallad, och plugg!

Jag gjorde hallonpaj!



Ok, coco thai vi käkade häromdagen. Jag bad om att få det 3 chili starkt. Oh jävlar, blev typ svullen i munnen, otroligt starkt! Bra det, avskyr när det står "starkt" och så är det bara lite kryddigt.

Idag blev det friterat! Kycklingvingar, poppers drumsticks, räkor, blue cheese, bbq-sås!



Kommentarer
Postat av: Sandra

Gud vilket lyxigt kök. Förrutom lite arbetsyta då. Fin ugn, kylar, frysar, hällde, o allt. Hrmmm vill också.

2011-09-01 @ 14:37:44
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0