Vinterbilder

Senaste veckan har jag bara jobbat. 7 dagar i sträck. Rätt segt. Örebro hockey har torskat 3 matcher i kvalet till elitserien, det har ju inte heller piggat upp veckan direkt.

Men nu är det ny vecka, hoppas på bra vårväder! Lite roligt inplanerat som jag ser fram emot dessutom!

Lite bilder från årskiftet framåt:



Nån slags kyckling/böngryta?









Vilket odjur!






Snurra basen!

Klatt =)





Attis vägra-gå-blick. När hon inte vill gå åt samma håll som mig så stretar hon emot och ser ut såhär!







Hälsade på mormor. På bilden är det morfar och mormor. Bilden tagen i slutet av 40 eller början på 50-talet. Det ni.









Hjälmargös med skagenröra och mandelpotatis. Sjukt gott!!

Larch med son hälsade på i veckan!


Jag köpte "gourmetmörad nötytterfilé". Det fanns inget kött som jag ville ha, så jag testade det. Gourmetmörad betyder tydligen att man sputar in vatten i köttet. Utspätt m.a.o. Tillagade som man ska, och resultatet blev inget vidare. Helt seg gummikonsistens. Gick faktiskt inte att äta. Mandelpotatis och kryddsmör till, hjälpte föga.

Ikväll blev det nån slags ratatouille med bönsalsa och parmesanost. Mycket bra!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0