Hur kan musiken från så mycket bättre komma ut så snabbt, det sändes ju igår?!

Jag stööör mig lite grann på förvåningen som uppstår när något slår igenom i ett program, och att det redan dagen efter så finns musiken till försäljning.
Exempel 1 är när Oleg var med i idol (vilket tydligen var en artisplacering) och folk häpnade att låten "redan fanns på itunes!!" dagen efter.

Nu är det ju säsong för "så mycket bättre", och någon av programledarna på P4 Örebro uttryckte sin förvåning över att det så snabbt fanns musik klar. Jag misstänker dock att p4-programledaren så att säga la sig på en lägre intellektuell nivå för att synka sig med den nivå han tror att hanses lyssnare befinner sig på..

I alla fall, det jag noterar är att folk tycks tro att programen är inspelade dagen innan dom sändes. Vilket dom naturligtvis inte är, gänget bakom Oleg hade gott om tid att producera hans låt, och det är väl ingen människa i hela El-Sverige som tror att dom som ansvarar för utgivningen av musiken till så mycket bättre väntar ut för att känna om det finns något eventuellt sug efter låtarna i programmet och om det gör det först då börjar jobba.

Ville bara få det sagt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0