Min kropps lojalitet ligger inte hos mig

För första gången sen i sommras är jag ledig 3 dagar i rad (och då var jag dessutom med valp och det var allt annat än LEDIG, så igentligen sen i våras alltså..)
Då blir jag naturligtvis sjuk. Inte så jag är sängliggande, men jag är dålig i halsen med allt vad det innebär.

Ok, jag vill inte vara sjuk när jag ska jobba, men jag vill naturligtvis inte vara sjuk när jag är ledig heller.
Dock förlorar jag ju mer US dollars om jag är hemma från jobbet än om jag är sjuk när jag är ledig så det är väl igentligen bättre för min kassakista att jag blev dålig nu.
Det som stör är att min kropp styr det här själv. Den prioriterar att vara sjuk när jag inte förlorar stålar på det (eller så kommer det när man släpper guarden och slappnar av). Ni har säkert varit med om samma sak.
Liknande när man vaknar någon minut innan väckarklockan ringer på morgonen. Kroppen sköter sig själv så att säga. En skugg-Niclas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0