Vad jag stör mig på idag

Jag stör mig på när jag tänker på någonting, men skiter i att dryfta det "offentligt" och sen så kommer det jag tänkt på ut som nyhet eller blir allmänt känt några dagar senare och då är det för sent att komma med samma iaktagelse eller lustighet.
Tvi, jag måste bli bättre att häva ur mig saker.
Exempelvis när Schyffert körde sin show om 90-talet så hade han nästan ordagrant "snott" iaktagelser utav mig, Han stod på scen och drog in $$ medans jag nästan bet sönder en tand av ilska över att inte varit först.
Nog för att han hade en en show, och jag bara hade lustiga instick av samma art, och nog för att det ska leveraras på scen också, men om jag hade skrivit det jag tagit notis om från 90-talet så hade jag iaf kunnat referera till mig själv, "det där snackade jag om för månader sen" och känt mig i framkant. Dock hade jag vittnen till det Schyffert plagierat från mig.


Exempelvis tänkte jag häromdagen lägga upp en låt med Thorsten Flinck. Han sjunger härligt, det är riv i den karl, och jag gillar det. Och idag så är han tydligen klar för melodifestivalen. Där hade jag naturligtvis inte varit först med att skriva om Thorsten, men att göra det INNAN ämnet Thorsten aktualliserades igen hade varit fint. Varför vet jag inte. Ungefär som här där jag var före nobellmiddagen! Man är med, jag gillar det!
http://nilsis.blogg.se/2010/december/igar-pa-nobelmiddagen-hade-dom-attiksgrons.html

Men okey, jag tror att Thorstens framträdande på melodifestivalen kommer bli årets mest omtalade, Christer - "festivalgeneralen" (...) Björkman kommer se besvärad ut på bild i aftonpressen och "lova att se över regelverket".
Thorsten kommer uppträda teatraliskt på scen och förmodligen glömma bort lite text och kanske fylla ut med runda ord och mummel. Det här är ju ingen högoddsads föraning, men hade jag skitigt i att skriva det så kommer det ju garanterat hända!

Här är Thorsten, hur som:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0