På jobbet. Tittar ut genom fönstret. Från ...

img_6439 (MMS)

På jobbet. Tittar ut genom fönstret. Från höger kommer en lastbil, då dom håller på och bygger här i området så är det en hel del trafik utanför mitt fönster. Chauffören i lastbilen höjer vänsternäven nonchalant i en vanlig brukshälsning, han åker väl förbi en del här och morsar väl mest om han möter nåt bekant ansikte. Jag viftar med armen och nickar lite tillbaka. Vad jag inte såg var att det täck bakom väggen till vänster kom en annan lastbil och det var alltså honom han hälsade på. Man känner sig lite skamsen och bortgjord när sånt där händer. Som att springa till bussen och ändå missa den, man låtsas om som att man inte alls skulle med bussen. Jag får fortsätta hålla mig till att inte hälsa i onödan. Nu bröt jag mot min egen regel, och det straffade sig omedelbart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0