Min vecka i bilder


Jag har inte skrivit något på snart en vecka. Det har varit grejer i vägen. Bland annat ett planerat lägenhetsköp som gick åt skogen. Jag är dock nöjd med att jag hejdade mig och tänkte, som jag brukar, rationellt.

Har tagit lite bilder under veckan, med min Iphone.. Här är dom!


Attis käkar fortfarande sin medicin mot sin eventuella tumör i tassen. Men när jag ser henne rulla runt i parken i något slags vårtjut så vet jag att hon är ganska ok ändå. Hon rullar iofs året runt.


När jag skulle ta min monark ur cykelstället häromdagen såg jag en förlupen 50-lapp. Jag kände ett lyckorus, av nån anledning. Tills jag tog upp den, tyckte den var lite liten och upptäckte att det stod "leksakspeng" tryckt över sidorna. Jag la den i min cykelkorg för att se hur länge den fick ligga kvar utan att nån fiskade upp den med samma lyckokänsla som jag. Men den ligger fortfarande kvar.


Handlat frukostbröd på jeremiasbageriet i Wadköping. Dom har ofta öppet dom dagar då andra bagerier i stan har stängt, så dit och stötta!


Gick förbi en pizzeria, som till lunch serverade gräddpanerad ströming. Tror inte den var PANERAD i grädde.



Ska ni fritera hemma behöver ni VERKLIGEN INTE en fritös. Köp en gryta istället och fritera däri. Fritöser är omöjliga att få rena och luktar bara flottigt krogkök efter ett tag.
Med en gryta, eller som i mitt fall, en liten sautese så kan man skvätta i 6-7 dl olja, fritera det man ska, slänga oljan och diska sautesen luktfri. Mycket bättre.


När jag började gyma i januari gjorde jag ett vansinnespass med 1.5 timme på löpbandet och drog på mig dubbla blånaglar. Nu i veckan lossnade den ena, och därunder hade det växt fram en ny nagel!


Jag har varit hos morsan och bland annat träffat lilla Charlie, som fyller 1 år nu i april!
Vill ni se hur hon såg ut för några månader sen, kolla in juni och juli 2011!
http://nilsis.blogg.se/2011/june/


Massa påskmat


En mytoman i nån tidning jag läste. Ungen kanske satt och slet i någon engelsk flygtidning, men han LÄSTE den verkligen inte.


Attis och jag var på någon organiserad hund-happening. Vi iaktog på avstånd. Verkligen engagerade hundmänniskor. Attis är inte så mycket för disciplin, men det var skoj för henne att träffa lite juniorer.


Helt obegripligt omslag till viltskavsförpackningen. Den svartvita bilden på paret som gnosar på bilden, vad har den öht med maten att göra?! Ingenting! Kronfågel brukar på sina förpackningar ha bild på någon rosenkindad hönsfarmare som berättar att han fött upp kycklingen som nu blivit filén i förpackningen som man nu håller i handen, men här står det ingenting om att det är dom som fällt hjorten som nu ligger mald i förpackningen. Märkligt.

Blev i alla fall viltskavsgryta med mozzarella/tomat


Sotarn var förbi jobbet.. lämnade en kalender som snabbt blev tjingad.



På tisdagen pratade jag med ett par arbetskamrater om att lokaltidningen nån gång per år brukade köra något om "krogsnusket". Dagen efter såg det ut så här på lokaltidningens webbupplaga:



Har även hunnit träffa vänner och bekanta för lite avslappnat umgänge!


Bakat bröd på jobbet


Hetsigt med alla utropstecken..




Gymat


Vann ett tröstpris i nån tävling från L.E.V, en lokal potatishandlare. En påse plugg och en t-shirt blev det!
På mitt förra jobb handlade vi sanslöst mycket potatis därifrån, alltid mycket hög kvalité!
Finns på massa icabutiker, ofta i dom där mindre inlpastade 900 gramsförpackningarna.






Attis hittade som vanligt den största pinnen..


Jag kollade runt på min internetbank och olika förmåner som ingår i olika kort. Ofta är det rätt bra, som avbeställningsskydd och längre försäkringar på vitvaror, men den här, "Champagneförsäkringen" stack ut lite.
Man ska ju, om man slår hole-in-one, bjuda dom man spelar med på skumpa, och med det kortet jag kollade på så täcker nordea upp kostnaden för bubblet upp till 2000:-. Det är ju bara en rolig grej för banken, HIO är ju rätt sällsynta.
"Vid skada" fattar jag inte alls vad som menas. Golf- och champagerelaterad sådan?!


När jag skulle lägga in det här jag skrivit nu hoppade Attis upp i soffan och gav mig den här blicken. Den betyder "klappa".


Det var det hele...

Lite musik:



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0