Veckan som gick

Happ, där gick en till vecka utan att jag haft tid att skriva. Ska bättra mig.

Häromdagen lagade jag fläskschnitzel med den stekta potatisen jag vann från L.E.V. Stekt plugg är gott, jag brukar förkoka den, låta den ånga av och sen kyla den. Koka den klar, och låt den sen svalna i rumstemperatur. Lägger man in den i kylen direkt efter att den är färdigkokt så stannar "ångan" kvar i potatisen och den blir blaskig och blöt i smaken när man sen steker den.
Jag kryddade med salt, svartpeppar från kvarn, slängde i ett par hela vitlöksklyftor och paprikapulver, för färgens skull. Potatisen var av sorten amandine, och passade utmärkt.


Fläskschnitzel: Banka ut benfri kotlettrad - ca 140 gram, panera i saltat/pepprat mjöl, sen vispat ägg, sen ströbröd. Stek i smör och olja.



Sky och ärtor till, så fick det bli.


Det här har jag lagat i veckan på jobbet.


Tränat


Pytt på jobbet, hemmahackad. Gjorde egna inlagda rödbetor till:
Kokade rödbetorna mjuka, lät dom svalna av, skalade, skivade i lagon tjocka skivor (dock hade jag ingen legymkniv så jag fick inte det där räfflade utseendet på dom) och la dom sen i en 1-2-3-lag med lite bruna/svarta senapsfrön, lät stå till dagen efter. Blev mycket bra!


Hittade mitt första anställningsbevis från 1997. Restaurangtorget Marieberg Centrum, eller OBS som man sa då.
Restaurangbiträde med 42:88:-/h o h 11.50 i OB-ersättning. Stekta hamburgare, bakade pizza och torkade bord. Lärde mig att komma i tid, att kallskänkor - som vi hade 2 stycken av om jag minns rätt, var vresiga, torkade bord och sånt.


Mickan och jag kollade hockeyn och käkade tacos




Fisk på jobbet, sejrygg med röra på senap, smör, riven ost, dill och peppar las på fisken sen skakade jag lite ströbröd på, bakades den av på rätt het temperatur i ugnen. Blev mycket bra.


Träffade mina kollegor/fd kollegor.


Kom hem en kväll. Hade lämnat sängen bäddad, när jag kom hem såg den ut såhär. Attis har "bäddat om".


Tränat med färgglada strumpor..


Igår på hockeyn såg jag ett märke jag kände igen. "Brynäs 100"

Helt klart snott från Blåbär 100%

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0