Örebro - Bofors Bildextra "De luxe"

Örebro vann mot Bofors med 2-1 efter förlängning. Matchen var ingen höjdare, men 2 poäng är 2 poäng.

Jag känner att jag behöver en ny kamera. Den håller inte måttet för den tid och energi jag lägger ner på att fota och lägga upp bilder. Det betalar sig inte i nöjdhet över bilderna, helt enkelt. Efter en match som ikväll lägger jag närmare 3 timmar på att sortera och lägga upp bilder.
Det kostar ju dock en hel del att köpa ny kamera + objektiv, och efter ett halvår där jag jobbat 75%,  separerat samt flyttat är min kassakista snarare en spargris, så att slänga iväg 25 000:- är något jag måste överväga mer noggrant än att göra det för att jag "känner för det".
Jag vill ju fota såna här bilder: http://aldrigstilla.blogspot.com/ (och ja, jag förstår att det inte bara är upp till utrustningen att göra det)

Antalet läsare här är heller inte något att springa naken över Drottninggatan över, även om jag inte vill ha massa läsare, och enbart har tipsat ett fåtal personer om att bloggen finns, resten har hittat hit själva, och jag är nöjd och tacksam över besökstalet. Det har ökat på senare tid dessutom.
Jag får inte så många kommentarer här (oftare på flera år gamla inlägg är nya, pga att folk googlar olika saker och hittar hit), men en hel del irl, vilket är kul.
Hade jag velat öka besöksantal hade jag lagt upp bloggadressen på olika forum, eller bett dom som har tillåtelse att använda mina bilder att hänvisa hit, men det har jag aldrig gjort.
Dessutom använder jag ju mest bloggen som min egna logg-bok, har stor användning av att kunna gå tillbaka och kolla fakta eller vad jag gjort.
Nej, det ska inte vara något jävla spring här, inte ens min familj vet om det här.

Ett enkelt sätt för er läsare att följa bloggen, och alla andra bloggar för den delen, och slippa gå in på bloggen in utan att jag skrivit något, är att lägga till mig i feeds.
Uppe till höger så finns det ett orange märke, håller ni musen över det så står det "visa feeds på den här sidan". Tryck på den knappen, och sen "Prenumerera på denna feed". Då hamnar jag i en lista över era feeds under "favoriter --> feeds". Det är det bästa och enda sättet jag följer boggar på min stationära dator. Jag får inte reda på hur många som följer mig, eller vem ni är, så det finns ingen fara med det.
Läser ni bara via mobilen är det absolut bästa bloglovin http://www.bloglovin.com/sv där ni också kan söka reda på mig (sök på nilsIs). Det enda sättet jag följer bloggar via mobilen på, tar alldeles för lång tid att gå in blogg för blogg och kolla. Så gör nu så! =)

Jag skulle tro att jag är ensam om att lägga upp så många bilder från stan som jag gör. Vet ni nån som lägger upp i liknande mängd, tipsa gärna. Och jag vill inte läsa nån fågelskådarblogg med bilder på trastar ur 210 olika vinklar, utan den "ska vara" som min blogg med bilder från lite ditt och lite datt. Bloggar utan bilder är ofta tråkiga.

Men jag vill ändå lägga upp bra bilder (såvida om inte är iväg skickade från min mobil). MEN, jag tycker fortfarande att händelsen man fotar är viktigare än det tekniska utförandet, dvs att jag gillar hellre att det finns bilder på vad som skett, än att det inte gör det för att fotografen inte var helt nöjd med bilderna (då skulle det knappt finnas några bilder alls här).

Jaja, cut the crap och posta bilder då!
Vad tror ni, är storleken lagom eller ska jag göra dom större, eller kanske mindre?
:

När man kommer till hallen och ser detta är det skönt med årskort..


Boforsarna.. Luktade smörjolja och diesel därifrån?








Fight!




Ville Nieminen



Ville igen


Frisk




Strax över 3000 pers på matchen, jag hade verkligen hoppats på 1000 till!!


Puck!

Weinstock!


Issprut


Warg stod i spelargånge, missade om han spelade öht?


Det finns en prisad bildbok som heter "Ett barn blir till". Sånt lägger jag knappast upp, men väl "Ett mål blir till"!
Höll in avtryckaren och följande 10 bilder är från när Örebro avgjorde matchen i förlängningen med 2-1!

Man ser pucken gå in, 100-delen innan publiken uppfattar det




















Spelarna åker alltid in i mittcirkeln efter seger och höjer klubborna och tackar publiken innan dom åker och tackar klacken särskilt. En fin gest, tycker jag!

Fahlander gled över isen..





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0