17 år, Playa De Ingles!

När jag var 17-18 år gammal var jag i Spanien på en klassisk 18-årsresa med ett par kompisar Hände grejer varje dag.
En kväll när vi var på grisfest med fri öl/vin ute i öknen så "försvann" jag.
Själv minns jag att jag var på festen, gick ut för att ta lite luft, och "vaknade till" flera timmar senare mitt ute i ingenstans..

Min kompis Larch som var med till festen letade intensivt utan att hitta mig.
När bussarna lämnade grisfestområdet för att köra besökarna tillbaka till stan fanns jag inte på plats.
Efter flera timmars väntan i lägenheten vi hyrde trodde Larch att jag dött och satt uppe och tänkte vad han skulle säga till min mor.
Men jag var i livet, naturligtvis, stapplade in i lägenheten vid 6 på morgonkvisten med blodiga byxor. Jag sa att jag inte ville prata om det och la mig på mage i sängen och slocknade.
Larch, glad att slippa ringa min mamma och berätta att jag dött, tittade på mig där jag låg - utslagen med blodigt byx-ächle, och förstod att jag blivit våldtagen. Det hade jag naturligtvis inte heller.
Morgonen efter när jag vaknade mådde jag inte "så värst".

Imorse när jag gick upp 05.00 och gjorde mig klar för jobbet kom jag att tänka på den där morgonen för 12 år sedan.

Larch berättade hela den där anekdoten för min förra sambo när vi var på parmiddag i Göteborg tidigt i vårat förhållande för ett par år sedan.
Han började när jag var på toa, och när jag kom tillbaka var ju bollen redan satt i rullning och vi var tvugna att berätta klart.
Jag har även ett ärr som minne.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0