Cykla..

På väg till jobbet i måndags på cykel. Cyklar förbi en alkis, ni kanske har sett honom; pinnsmal och brukar ha peruk, om det är clown- eller damfrisyr verkar han bry sig litet om.
Iaf, passerar honom och ska byta riktning och ta in på en sidoväg, håller bra fart och svänget 90 grader. Missar att det är en trottoarkant. Framdäcket åker alltså inte upp för kanten och tar mig vidare utan glider längst kanten och cykeln slås undan under mig.
På något märkligt vis får jag i högerfoten i backen och landar nästan på huk, på en fot alltså, är på väg att falla framåt hårt i backen men lyckas ta ett steg även med vänsterfoten och sen ett med höger. Genom ett mirakel och min goda fysik (hähä) lyckas jag mitt i krashen springa mig ur situationen!
Jag stannar och bakom mig ligger cykeln med snurrade däck.

Tyvär var det enda vittnet mannen med peruken, inget sanningsvittne direkt.
Hade det varit någon annan som sett mig hade vi kunnat gå till ett café och pratat igenom den otroliga händelsen, vi skulle heja på varandra i åratal!
Men jag gör som man brukar när man halkat eller så, hastar ifrån platsen och hör efter 20 meter nån vråla bakom mig "HALLÅÅÅÅÅ HALLÅÅÅÅÅ, DU GLÖMDE NÅT! Hallåååå!" jag kollar bakåt och ser pinnsmale komma stapplande efter mig med armen rakt upp i luften med nåt i näven. Jag muddrar mig själv efter mobil, nycklar och portmonnä, men vänder ändå om och ser vad han vill. Han går mot mig med näven rakt upp i luften och där har han ett spännband som jag hade i cykelkorgen. "Du tappade den" här säger han till mig och lämnar över bandet. Schysst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0