Örebro Hockey - Malmö Redhawks

Skön seger för Örebro, vände underläge och tvålade dit "miljonbygget" Malmö med 2-1 efter att legat under med 0-1. Alla lag är miljonbyggen, så det är bara trams egentligen att kalla Malmö för det, men när dom torskar är det skönt att strö salt i såren..

Strax över 3000 på matchen



Johan Wiklander

"Stenbecks miljoner rakt ner i sundet" och så kastade publiken på övre etaget ner "tusenlappar" i "vattnet". Hugo Stenbeck är den som pumpar in pengar i Malmös hockeylag.


Malmösupporter




Malmös tillresta supportrar


Malmömålvakten tar sig kvällens första kalldusch. Den andra kom 12.32 min in i sista perioden.







Håkan Södergren. Honom hade jag idol-klistermärke på när jag var liten. Jag TROR att han står och funderar på det här gamla dängan http://www.youtube.com/watch?v=KYIwun7pajc . Så fort han inte var i bild satte han på sig en mössa.





Christoffer Nordgren. Utdelade en tackling som gav en hjärnskakning idag. Dock inte hans fel då motståndarspelaren försökte dra sig ur att bli tacklad vilket gjorde att smällen tog illa.




Jag fundear på att göra en kategori där jag sparar alla såna här inlägg som har ett hockey att göra. Dock ett jävla hästarbete då det betyder att jag måste gå igenom månad för månad drygt 3 år tillbaka, från när dom låg i division 1. Och då hade jag bara en vanlig pocketkamera vilket inte gav så väldigt roliga bilder direkt..

Exempel:

Örebro upp i Allsvenskan:
http://nilsis.blogg.se/2009/april/orebro-upp-i-hockeyallsvenskan.html

Bortamatch i bilder:
http://nilsis.blogg.se/2009/march/bortamatch-i-bilder.html

Örebro - Enköping:
http://nilsis.blogg.se/2009/march/bilder.html

Dessutom brukade jag filma matcher förut, längesen nu, har inte så mycket kvar, ligger lite skit på youtube. Struligt också, filmade med en vanlig kamera, med små kasettband och begränsad batteritid, som jag sen fick sitta och föra över på min redan då gamla dator, och sen sitta i windows movie player och klippa ihop höjdpunkterna från matcherna, tog flera timmar!! Det var unden dom hemska åren när Örebro låg i division 1. Då kunde det var 300 på matcherna. Men man gick ändå. Och åkte på bortmatcher! Var alltid folk på bortamatcherna!

Det ända roliga med det här klippet är att en örebroare skriker "domarjävel!" 1.39 in i filmen och en lindesbergare direkt kontrar med ett "håll käften!"


Och den här är rätt rolig, verkar ha varit en ful match, notera smällen 1.44, klubban i ansiktet 1.55 och den solklara straffen 2.54. Det var mer liv på sittplats på den tiden. Minns en match, men det var nog några år tidigare, då Janne Olsson åkte till speakerbåset och pratade i mikrofonen och bad publiken att lugna ner sig, hehe! Sittplats stod upp och var helt galna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0