Punka ll

Jag hann 100 meter från jobbet när jag insåg att jag hade punktering. Tog av mig handskarna och la dessa på pakethållaren och började gå samtidigt som jag höll på att leta numret till närmaste cykelskojare på iphone. Efter 200 m så upptäcker jag att den ena handsken ligger kvar på backen där jag upptäckte punkan. Kokpunk..

Kom på ett ställe på norr där jag lämnade in cykeln för flera år sedan. Han försökte blåsa mig, förvisso på en skitsumma men jag blev vansinnig på fräckheten, inte pengarna, och hans personal lämnade clownen att handskas med mig själv. Tur att jag inte har samma humör längre.

Jag ringde dit och frågade vad det kostade att laga punkan, 200:- med slangbyte, "men 350:- om däcket behöver bytas" sa han med en osympatisk röst. Däcket? Frågade jag. Han svarade att det ofta är ett dåligt däck som orsakar punkteringar. Jag genomskådade att han la grunden för den dyrare reparationen och avslutade samtalet.
Istället ringde jag cykeldoktorn på rynningegatan där jag lämnat in förut nån gång. 150:- inkl. Smörjning av kedjan! Oerhört trevligt mottagande! Så det stället rekommenderar jag.

Har hunnit med att gå hindersmässan också! letade efter en gubbe jag handlat raggsockor av i flera år, men hittade honom inte, irriterande. kanske har han bytt från Stortorget till järntorget..

Och.. Ja, det var väl det..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0