bilder från senaste veckan

Inne på sista semesterveckan, har haft det underbart. Är ju bara hemma i Örebro och njuter verkligen av mornarna, dagarna, kvällarna.
Igår när jag åt frukost på min underbara balkong med färskt bröd och nykokt kaffe hörde jag hur nån här i kvarteret spelade piano, en lugn fin melodi. Att sitta och äta frukost till det var underbart.
 
 
 
Attis älskar att vara på Frimurarholmen, eller som här, på bron dit
Märklig skylt i fönstret på begravningsbyrå
Turister som RUSADE ur en turistbuss och fotade slottet som om det vore en tillfällig uppenbarelse.
Lunch på Wongs I
Attis älskar den nya lägenheten
 
Kronenbourg, mitt favoritöl, finns inte längre i den ordinarie sortimentet på systemet utan har blivit beställningsvara. Märkligt, jag trodde att det var populärt?
Jag lyckades hitta den I av Escoffiers stora kokbok från 1927. Del II har jag haft en tid.
Den har lite reklam i sig, underbar sådan.
 
Gymmat. Måste komma igång igen nu när semestern tar slut. Men har iaf kört varje vecka!
 
 
Ätit skaldjur med Mickan
 
Köpt och monterat lampor i hallen. Fattar inte varför IKEAS lampsladdar är 4 meter så man om man bor i en lägenhet med normal takhöjd måste korta sladdarna. Bättre att dom är 30 cm så kan dom som vill ha långa fixa det istället.
Varit på maskerad
 
 
Tog moppen till Ikea och handlade 2 svala täcken..
Handlat KÖRV på Robertssons charkuterier
Köpt nya balkongmöbler
Somnade 01 häromnatten, vaknade 05 av att den här typen väckte mig
Köpt ny hallmatta, 55:- på Hemtex, fynd
Lunch på Wongs II
Mitt läderarmband som jag alltid bär gick av. Köpa nytt kostar flera hundra och då är det med nåt töntigt smycke. Att göra själv kostade kanske 50:-.
 
 
 
Underbara morgonpromenader
 
 
Frukost
Handlat nya mattallrikar! Pillivuyt Tallrik flat oval 29cm Grymma!
 
Centralpalatset
Blivit intervjuvad i lokalblaskan
Lagat pizza med Mickan. Blev grym!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0