När man gör sig till

Jag somnade vid 01.30 inatt, och vaknade vid 04 av att jag hade för jävla ont i revbenen. Kändes som någon smugit sig på mig och gett mig ett knytnävsslag.

Somnade efter en stund om och vaknade vid 08. Gjorde mig ingen brådska, eftersom jag tänkte handla mig färskt frukostbröd på Willys, och dom ju öppnar 09 på söndagar.

Låg och drog mig en stund och gjorde mig klar och tog med mig hunden till Willys. Det visar sig att jag mindes fel, det öppnar 10 på söndagar. Och uret visade nu 9.15. Ingen idé att gå hem, svettas i hallen och sen gå tillbaka, så jag och Attis gick en sväng över stan istället, förbi strömpis, rundade slottet och Drottninggatan bort tills vi återigen kom till Stortorget. Nån kvart kvar, betade av tiden med lite wordfeud och handlade sen brödet.

Käkade kaffe, hade bryggt extra mycket. När frukosten var klar och hunden rastad plockade jag ihop mobil, kaffe och snus och sjönk ner i soffan och tänkte kolla på Vasaloppet.
Perfekt med en snus på morgonen efter frukost. Satan vad sur jag blev när jag märkte att dosan jag plockat med mig var tom. Helt otroligt att jag kan bry mig om en sån bagatell.

Vackert väder idag, otroligt skönt.
Imorgon ska jag besöka vårdcentralen för att kolla mina revben.
Jag hade framförhållning och ringde dit i onsdags för att boka tid på måndagen, men fick inte det, utan jag fick ringa på söndag eftermiddag eller måndag morgon för att boka ny TELEFONTID.

Herregud, bokningssystemet på VC känns så efter.
Hade ju aldrig funkat inom ett privat företag att inte kunna ringa på onsdagen för att boka sig en tid kommande måndag.
Eller vad säger ni privata krögare och frisörer..?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0