Oset

Idag tog jag sovmorgon, sen 3 timmar ute vid oset, grillade korv med Mickan. Underbart väder. När jag cyklade dit påmindes jag varför jag älskar den här byn. Glada leende människor, fest vid alnängsbadet med skön ravemusik, folk som fejade med sina båtar och männiksor som satt på sina stora båtar och hade middagar, fantastiskt vacker natur. Underbart helt enkelt.

Under ca 45 minuter hörde vi ett stötvis burrande ljud, som en mobiltelefon gömd i en soffa. Vi trodde att det var en broms som cirkulerade vis oss och viftade i luften för att bli av med fanskapet, även om vi inte såg den och tyckte att ljudet kom väl snabbt från olika ställen för att vara en broms.
Efter några minuter så såg vi vad det var - en fladdermus som for runt kanske 30 meter ovanför våra huvuden och gjorde stora cirklar och utstötte något slags ljud! Otroligt häftigt, jag har aldrig hört ljudet från en fladdermus förut!












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0