Turistens klagan

Idag hade jag och Mickan tänkt åka till byn Arboga. Men vädret är inte att lita på idag, så jag gjorde en armrörelse över bordet och skjöt bort dom planerna likt en krigsherre som får reda på att hans trupper blivit utrotade, och istället planerade vi om dagen, vi ska turista i vår egen by!

Vi kraffsade ihop en lista på ställen och dom ska vi väl försöka hinna med. Vi får se!

När jag jobbar på vardagar så går jag upp ca 05.10, och går ut med hunden, duschar och tar det lungt innan jag cyklar till jobbet vid 06.00. Jag gillar inte stressiga mornar.
Problem kommer på helgen, fredag kväll är jag trött, igår somnade jag vid 23, och vaknade innan kl. 07, kroppen är ju inställd på det. Jag gick upp direkt och åkte och skaffade frukost.





Punkt 6 kan ni stryka.
När jag är korthårig så får jag för mig att jag har lika fin volym och hår som Henrik Lundkvist har.
Sen sparar jag ut håret för att skaffa Lundkvist-frilla, och sen står jag där framför spegeln med mitt platta hår och ser inte klok ut, blir vred och förbannat vill genast klippa mig och skaffa snagg.
Och efter 2 veckor med snagg har jag ångrat mig och glömt bort min hårstatus och börjar återigen spara till Lundkvist-frissan. Och så där rullar det på.
Så blev det i morse när Mickan skrev lappen. Sen lugnade jag ger mig. Ska spara lite mer längd på håret så får vi se om jag inte kan få mer volym i det på något sätt.
Myrorna ska jag och leta om dom har nåfra gamla kockknivar. Jag vill ha en gammal sabatier i kolstål!
Asiatbutik för att det är roligt. Uppstår alltid en konstig känsla i såna, och så ska man ta sig ut därifrån kanske utan att ha handlat, det tycker känns problematiskt att göra, det känns som man sätter en "UNDERKÄNT"-stämpel på butiken när man varit där inne 10 minuter sen bockar och går därifrån tomhänt.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0