Öl och whiskeymässan. Och julmarknad, igen

 
Lördag. Kom hem från jobbet, skulle "vila en stund" strax efter kl 16. Vaknade en stund efter kl 21. Det var den fredagen det..
 
Lördag, Jag, Roberth, Jenny och Hanna skulle till öl och whiskeymässan på conventum så vi sågs hos mig, lagade hamburgare och sen iväg till mässan och efter det till Pitchers. Mycket trevligt.
 
 
 
 
 

 
 
 
 

Örebro ölcafé som öppnar nån gång nästa vecka, förhoppningsvis. Järnvägsgatan.Frukost/lunch/kvälls alacarte. Ska bli otroligt roligt.
 
 

 


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
En chokladhandlare
 
 


 
Julmarknad i Wadköping. Folk var rosiga om kinderna, hade halsduken knyten i ett slag om halsen alá Erik Hamrén, lillgamla ungar sprang runt i sina gröna stalljackor och matade hästar med hö och en kör sjöng sådär ljust och fint, ni vet. Duk-på-syltburkssverige..
Vissa människor knarkar verkligen medelklasslivet och allt som hör det till. Jag avskyr det absolut inte, men vill och kan verkligen aldrig själv tänka mig att bli en doobidoo-svensson som tycker att "Lasse Kroner är ju käck men lite galen, va" och le igenkännande åt Mickan i Solsidan utan att begripa att det är en parodi på en själv.. Ösch och fy,
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0