Abuse

Mitt internet har segat senaste dagarna. Går knappt att surfa. Använde bredbandskollen idag och fick katastrofsiffror. Jag ska ha 10 mb. Det visade sig att jag hade 0.05 mb. Har inte hört ett ord från comhem om någn sänkning, varesig om hastigheten eller självklart då summan jag sätter in månadsvis för att ha just 10 mb.
Jag ringde upp deras kundtjänst och förklarade problemet.
Fick ingen hjälp utan han på kundtjänst sa att jag skulle ringa deras abuse-avdelning imorgon. Han hade ingen aning om vad det gällde, men trodde att det kunde bero på att nåhot slags virus utnyttjade mitt bredband och skickade spam, och det var därför dom dragit ned hastigheten. Ska bli intressant att höra vad det rör sig om och varför jag inte meddelats om det här.

Mitt virusskydd gick ut för nån månad sen, och jag har inte skaffat nytt sedan dess. Köpte nytt direkt efter att jag pratat med kundtjänst, och det hittade skit på datorn direkt.. Får hoppas att det hjälpte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0