Fisk, grönsaker och nåt lurt!

Det blev en tur på stan, med kameran på axeln. Där blev den hängandes då det inte riktigt fanns någonting att fota. Nå, jag tog kort på ett katastrofalt dåligt renoveringsarbete på slottet, får visa upp det någon annan dag..
Jag får bättra mig, det räcker ju inte att åka till stortorget och knalla runt och hoppas att någonting dyker upp att ta kort på. Samtidigt så har jag ju inte full koll på vad som sker runt om i stan. Jag får börja läsa annonserna i NA bättre.


På torget handlade jag rökt fisk från Tottes fisk och grönsaker från Mobergs grönsaker. Fint. Satte ett abboreben i halsen, inte fint.


Sen några veckor har jag nå "skit i kroppen". Sitter jag stilla för länge framför datorn eller tvn så blir jag snurrig och illa till mods. Räcker med 30 minuter framför skärmarna för att det ska komma.
När jag pratade med sjukvårdsupplysningen så fick jag inget riktigt svar vad det kunde vara. Idag när jag var och handlade fick jag samma känsla när jag stod framför coops gigantiska länga med tidingar. Blev snurrig och jag fick obehagskänslor.
Är det för stressigt på tv så blir jag också illa till mods. Slår jag bort blicken blir det bättre. Blir det för "stimmigt" så vill jag också därifrån. Otroligt märkligt eftersom jag aldrig har känt något liknande förut. Jag får känslan flera gånger om dagen, men inte när jag jobbar eller är upptagen med något.
Dessutom har jag märkt att jag blivit sämre på att skriva på datorn, jag trycker fel tangent och stavar fel oftare.

Jag skulle tro att det har med allt som skett senaste månaderna att göra, min mamma fick cancer, några andra anhöriga som är svårt sjuka, nytt jobb, uppbrottet med flickvän, ett par svåra beslut, hundvalpen som väckte mig runt 06 varje morgon under hela semestern och hur vi skulle göra med den när förhållandet tog slut, bostad åt mig och ex-flickvännen. Allt på bara ett par månader.
Jag har inte känt mig direkt stressad eller liknande och har heller inget behov av att prata om det, men inombords blir det nog en press ändå. Dessutom har jag nojjat lite att känslan ska komma så även när det varit bra har jag känt efter och liksom väntat på att det ska slå till.
Dessutom brukar jag alltid ha flyt och medgång, och att få motgång är jag inte riktigt bekant med.
Och det mesta av det jobbiga tycks nu lösa sig, vilket är skönt.


Jag tror inte att jag ska tänka och grubbla för mycket på vad det beror på. Jag försöker alltid vara positiv (men realist), och är glad av mig. Jag tror att när allt är klart och jag stänger dörren om mig på min nya adress i december månad så kommer det att släppa!


Ikväll blir det en lugn lördagskväll med lite packning på schemat!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Kan vara en del orokänslor som dyker upp när det händer mycket samtidigt i livet. Brukar gå över. Lycka till!

2011-10-10 @ 01:54:38
Postat av: Niclas

Tack =)

2011-10-24 @ 22:57:03
URL: http://nilsis.blogg.se/
Postat av: Klatten

Hur blev det nu med det däringa renoveringsarbetet??

2011-11-11 @ 22:09:18
Postat av: Niclas

Ja, jag har haft en hårddiskkrasch så bilden är förlorad, men jag ska ta en ny. Då var jag upprörd, men nu har känslorna svalnat angående katastrofrenoveringen. Men den bör ändå luftas, ska ta en ny bild!

2011-11-12 @ 17:00:18
URL: http://nilsis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0