Pizza hutinvigning - biljard - Millencolin

Gårdagskvällen bestod av att jag dels klippte mig på dagen, och senare tog jag bussen (!) till västra Örebro. Min cykel blev stulen förra helgen, så därför blev jag tvungen att bussas ut.


Jag och Glenn satt hemma hos honom ett tag innan vi gick till Pizza hut för att äta.
När vi kom var det mycket folk så vi fick sitta i barnhörnan. Lokalerna var fina och maten smakade helt okey.
Jag frågade nån ansvarig där hur det fungerade, om det var en franchisetagare som drev restaurangen men tydligen så var det inte så, utan Pizz Hut ägde och drev restaurangen själva.

Sen tog vi en taxi till napoli för utökat sällskap och biljardspel. Jag och Michaela spöade Glenn och Emelie rätt enkelt.
Kvällen avslutades strax innan kl 00.

Låttips idag får bli örebrobandet Millencoling - Mr Clean.
Jag gillade Millencolin som fan när jag var tonåring, och att några i Millencolin dessutom var med i ÖIKs klack gjorde inte saken sämre. Dom skrev till och med en låt till ÖIK: "entrance at rudebrook".

Millencolin i gamla badhuset runt -96 var nog den första spelning jag var på av fri vilja.
Badhuset hade innan fungerat som någon slags fritidsgård men det var så bråkigt så det skulle läggas ner, och Millencolin var dom sista som skulle spela där.
Jag skulle gissa att vi var 700 uppspelta skitungar i publiken, smockat. 
Jag, Staffan & Larch var där och drog bland annat upp i scenen och röjde, Larch slänge en vakt ner från scenen och jag fastnade i Ohlssons gitar/bas och han drog loss min tröja så det blev ett hål, haha! Tider det..

Millencolin - Mr Clean: http://se.youtube.com/watch?v=Z_y1FK_DPEY
Millencolin - Da strike: http://se.youtube.com/watch?v=SL2_q-7CqP4



Rådgivningsbyrårer annonser i trapphuset.. haha..

Leker ovanför motorvägen

Jag tyckte glenn riktade kameran mot nåt annat än mitt ansikte, därav handen..

Pizza!



















Glenn ringde taxi "kom till pizza hut". Taxigubben hade ingen aning om vart det låg. Glenn förklarade som en kratta.. en blind leder en blind..



Inte socitetshuset Marstrand direkt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0