Färjan på kanal 5

Tittade på "färjan" på kanal 5 nyss. Förra avsnittet tyckte jag var sådär. Men det tar sig ju!


I kvällens avsnitt var white trash-drottningen Ruth med, dryg, självupptagen och ful. Hon åker med cinderella 100 gånger per år.
Den här resan så skulle hon få sjunga på stora scenen och passade dessförinnan på att mingla på båten och gick till däck och tilltalade ett par "grabbar" som mest såg ut att vilja hoppa av båten när hon började prata med dom.

Hon gick och pratade vidare, ibland på engelska med riktigt mähä-uttal: "haw do jo fil?" "gadd bless jo!"
"-Vi kan hav såmm fan lejter"


Hon gick och pratade med bar-Håkan som påminde henne om att hon hade haft en gul klänning senast hon var där. "-Hur kommer du ihåg det?" undrade hon "ehh.. det var två dagar sen.." svarade Håkan.


När hon skulle checka ut från båten frågade receptionisten om när hon skulle åka nästa gång. "-Om bara några minuter, jag går av och så kliver jag på igen"


Bar-Håkan bjöd på ett par sköna citat: "-Här blir jag kvar länge, visst kan vara lite jobbigt ibland, men man får så mycket: *tänker* Frihet.. färsk frukt... och sodavatten.. " små krav på livet, den goda Håkan, vatten och frukt och han stannar!


På vägen upp skryter han om nåt rekord i springa i trappor på tid som han har. Strax därpå snubblar han naturligtvis i trappan.

Håkan får frågan om vad han lärt sig efter 19 år som bartender:
"-Att se på folk vad dom vill ha. Hmm, den där vill ha ett glas vatten, och han vill ha en servett, sånt ser jag".

"Många tror att man som bartender jobbar dygnet runt, men så är det inte, man gör sånt här också.. *går vidare på däck fram till en kiosk* "-Hej Anna, jag är ledig!"  Anna: "-Ja, det hoppas jag.."


http://www.youtube.com/watch?v=v-6B3GMtZeU

Skön kille. Kommer nog aldrig bli äldre än 18..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0