Frukost, Lokko, jobb, tvättid!

Jahapp!

Jag vaknade, i gammal fin anda, sent! Tog min hund och gick förbi ica och handlde lite, sedan till bageriet här på norr för inhandling utav frukostbröd. Sen, skön frukost (även om det är lite trist att äta själv), klockan var nog runt 13:45 innan jag fick i mig dagens första kopp java och smörgås.

Medans jag åt så läste jag lite i en tidning jag prenumerarar på, Gourmet. Jag ögnade igenom en artikel skriven av Anders Lokko om mat- och krogutbudet i ett område i London.
Artikeln var väl okey, men mest larvigt name-droppande utav Lokko. Tänkte  recensera hans artikel vid senare tillfälle - ett litet "the hunter becomes hunted"-scenario, s.a.s.

Iaf, iväg till jobbet, och det rullade på. Precis när jag skulle äta middag strax innan kl. 18 (fil + flingor!) så kom det första PM-gänget (förbokade gäster) så det var bara att strunta i min mat så länge och köra ut gästernas mat - helstekt biff med potatiskaka, rvs, och bea.
När vi var klara med dom och jag skulle äta klart filen så hade flingorna blivit helt mjuka. Me dont like =/


Hade mina nya jobbarskor på mig för första gången, och dom kändes lite hårda jämfört med mina gamla nedslitna skor, men KP sa att dom säkert mjuknar efter att jag använt dom ett tag, så det får jag väl hoppas på.


Jag måste tvätta imorgon, och framförhållning som jag har, så var jag nere vid 00-tiden idag och kollade hurvida det fanns nån tid. Jodå, 07:00-12:00. Jag bokade den, och norpade med mig tvättstugenyckeln.
Använder man inte sin tvättid inom 1 timme så har dom andra ulvarna som bor här i hyreskasernen rätt att ta tvättiden, vilket dom inte brukar vara sena att nyttja, så därför tog jag med mig nyckeln redan ikväll, då kan jag stiga upp vid den lite skönare tidpunkten ca 09.15 och då glida ner och tvätta. Dom andra hyresgästerna (som säkert hade snott min tvättid vid 08-tiden) blir s.a.s "ägda" utan att dom ens vet om det! 

Det är nån som har klottrat vid nyckelhuset förresten. Så här står det: "Snälla lämna nyckeln! Efter tvätt". Jag stör mig lite på det, funderar på att skriva dit "tillbaka" mellan "lämna" och "nyckeln" samt sudda ut utropstecknet efter "nyckeln" så att meningen blir lite mer korrekt i alla fall.

(säkert har det här inlägget massa stavfel, bara för att jag anmärker på någon annans meningsbyggnad)


Nu ska jag spela en liten stund!

Ha det!

Frukost
Middag (inte räkmackan dock)
Räkmacka!

Nyckelhuset

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0