Örebro upp i hockeyallsvenskan!

Matchen på skärtorsdagen blev grymt spännande, men till sist stod Örebro som segrare av kvalet till allsvenskan! En riktig bragd av laget, ledarna och alla som stöttat och hjälp Örebro Hockey under dom säsonger dom satsat på att ta sig upp! Örebos orförande Mikael Fahlander var överlycklig, han har fått ta skit för sin "kaxighet" kring Örebro hockey och tron på laget. http://www.hockeysverige.se/blogger_division1.html

Istället för att Örebro möter Skåre, Munkfors, och liknande "skitlag" så kommer dom nästa år möta AIK, Malmö, Västerås IK, Bofors IK, osv!

Kan igentligen inte förstå att fotboll är en större sport än hockey i Sverige, hockey är så mycket intensivare, händer grejer hela tiden, och  massa känslor bland spelare och publik.

Hockeyn här i stan har alltid haft bra supportrar gällande engagemanget för laget, medans fotbollen i stan fått ett uppsving dom senaste 5-6 åren. Det handlar enligt mig om kultur. Örebros hockeys supportrar är inne på tredje generationen engagerade fans. Min far åkte på matcher när han var ung, då hette laget Örebro IK, jag har en gammal klubbnål jag fick av honom som han själv hade när han gick på matcherna. När jag var 4-5 år tog han med mig till Toyotahallen för att se ÖIK, sedan dess har jag själv varit intresserad och gått på massa hemmamatcher och åkt på många bortamatcher och själv spelat hockey.

Spelare som Niklas Sjökvist, Fredrik Wahlberg, Jocke Lundholm, Per Widmark, Janne Olsson, Mattias Zetterberg, Pierre Ivarsson,  Hofbauer, Daniel Rydén, Mikael Holmberg, osv var grymt bra. Det fanns en stolthet att vara ÖIKare redan back in the days, som senare har kommit till fotbollssupportrarna.

Köpte lite grejer att plantera på balkongen

På matchen:













Rökpaus:



Fredrik Larzon från Millencolin

Fullsatt

Huddinges tränare fick spel och klev in på planen och jagade efter domaren. Aldrig sett nåt liknande!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0