Kotknackeri, Bofors & AIK

Jag har gått till sjukgymnast ett par gånger senaste tiden. Första gången jag var där så satt jag i väntsalen och kunde därifrån se in i "gymnastiksalen" där folk med stödkragar och gubbar med långkalsonger och shorts utanpå cyklade på sånadär vita monark-motionscyklar, låg på stora bollar, osv.
Helvete, tänkte jag. Är det såhär mitt liv kommer bli pga lite ryggsmärta?!
Dock var det inte så farligt, jag fick besöka en "kotknackare" i ett sånt där kontor med en brits som han la ett tjockt strävt papper över. Ett par kotor hade låst sig i ryggen, kotknackarn fick loss det genom ett par rejäla pumpningar på min ryggrad.. Inte så behagligt ljud när det knakade i ryggen..

Idag var jag där, hos sjukgymnasten, igen, eftersom jag fortfarande har ont. Han knäckte ryggen och jag skrek till. "-Säg till om jag tar i  för hårt" sa han. "-Bara jag inte blir förlammad.." svarade jag medans han kopplade nästa dödsgrepp och knäckte till nacken på mig. Fy faen. "-Slappna av, Niclas!". Jojo..

Lite bilder från senaste tiden:


På väg till Bofors - Örebro. Varför har bussar ofta samma filttyg i taket som på möblerna..

Nobelhallen



Bofors "tuffingar". Tuffa bakom 2 meter staket om 15 poliser som höll bort Örebroarna.

När jag tagit den här bilden på Örebroare som strömmade till mot bortasupporterentrén så kom ett par civilpoliser fram och viftade med polis-legitimationen och drygade sig. Ville jag komma in på matchen så skulle jag enligt dom backa 4-5 meter. Helt otroligt. På den fräcka frågan om varför och vad dom menade så sa dom bara åt mig att backa om jag ville komma in på matchen, underförstått att ett omhändertagande låg i luften.. Dom är knepiga, värmlänningarna.

500 Örebroare på plats. jag gillar hur Micke, 4 rader upp, ler in i kameran, haha! Har ett par såna bilder där jag upptäckt i efterhand att folk ler in i kameran när jag bara tar en bild på något och inte på dom.







Tuff boforsare som fick sig ett par mynt kastade på sig. En annan boforsare tog emot en kastad burk med ögonbrynet, snyggt. Så kan det gå när man ska vara tuff och försöka ta sig över till bortasupportrarna.
Örebro förlorade matchen..

Handlade kinamat häromdagen igen. Dom packade ordentligt med en bit kartong i påsen för att stötta upp! Och skrev "tydligt" på vad det innehöll



Taco i fredags

Attis ligg-äter majs

Min chiliodling har tagit sig rejält!

Utflykt till Adolfsberg och kebabpizza på parken



Mickan tog en kräftsallad med bäldigt mycket räkor

Käkat på Rosalis. Momsen är fortfarande fel när man äter där (take away-moms när man äter där), som jag skrivit om tidagare. Riktigt stårt är det, och fräscht. Maten är dock inte så god faktiskt.





Mickan gjorde rullader med ris häromdagen. Mycket gott

"Örebro castle". Inte många som sett det på champisflaskorna tror jag.

Pizza på Engelbrekt innan matchen mellan Örebro Hockey och AIK igår. Örebro torskade med 5-1. Skit.

Micke käkar

Mange..



Behrn arena. Snygg tatuering på killen framför






Mer bilder från matchen:

http://www.orebroguiden.com/orebro-hk-vs-aik-2009-09-21-mandag/

http://www.utryckning.se/index.php/2009/09/21/sur-hemmapremiar-for-orebro/

http://www.msun.se/foto/ohk21sept09.html

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0