Hockey idag!

Hockey idag. Örebro VS IF Troja-Ljungby från Småland. Allt annat än seger för Örebro är illa, allt annat är skitsnack - AIK trodde ju 15 omgångar in i årets fotbollsallsvenska att dom "bara startat dåligt".
Ingen pardon och inte okey för Örebro att få en dålig start i årets hockeyallsvenska.
Vinnarmentalitet in, ängsligt tonårsflicksjälvförtroende ut.

Hallen håller ju på att byggas om och byggas större, blir intressant att se hur det ser ut där inne nu.

Jag tror på 5-3 till rövitt.

Snubblade idag när jag var ute och gick med stavarna på den där nybyggda vägen mellan Rynninge och slussen. Mötte ett pensionärspar som också gick med stavar och dom sökte ögonkontakt och leende hos mig av den enkla anledningen att båda gick med stavar. "Nej" tänkte jag. 5 sekunder senare snubblade jag på en stor jävla sten som låg på väggen, platt fall, han inte ens ta emot mig med händerna utan tog emot mig med högerarmen och benet.
Fy fan vad dum jag kände mig, haha. Låg verkligen ner. Kollar på backen och ser en stor sten.. Stavgång - inte en lek! Kanske därför pensisarna log, dom hade lagt stenfällan.. rappade mickan över armen med staven i fallet dessutom. När ramlade man omkull mitt på ljusa dagen senast?!

Räkfrossan häromdagen..

Kylrensning. Potatismos, wokade grönsaker, stekt skivad kycklingfilé, tomatsås, sweet chili & kryddor - ugnen 25 minuter. Inte helt fel.

Lördag: Lite hockeypojkar snackar skit.

Igår:
Spenatsoppa med ägg. Har inte ätit det sen jag var liten, mycket gott.
Men trist recept på förpackningen. Hade i finfinhackad lök, morot och lite chili.



Attis slappar på sängen.. lånat min klocka också..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0