Bilder från Hindersmässan 2011 del II

Idag blev det av. Jag köpte ett nytt objektiv till kameran, det lilla jag fick med gick inte att använda som jag ville, jag kunde inte zooma in efter mina önskemål.
Satt uppe till klockan 4 inatt och läste om olika objektiv, recensioner, jämförde priser, prisvärdhet och så vidare.
Det blev ett Canon EF-S 55-250/4-5,6 IS. Handlade det på netonnet. Testade det idag på hindersmässan, och det var stor skillnad, nu behöver jag inte gå så överdrivet nära för att få närbilder och bilderna blir bättre! Kanon Canon!

Kameran jag tänkt lägga 3-4 000:- på är nu uppe i 5-siffrigt... och det finns mer jag vill ha till den!


"Ove, hoho, Oveee, här är vi!"

Barnbarnen bir säkert glada när dom får se Ivans 87 min långa film från hindersmässan..

Rökigt

Klockan på centralpalatset. Ursnygg bild.











Mustachen matchar mössan på ett utmärkt sätt. Är det en apa som tittar fram ur pälsen?

"Tjenna!"



Facebook: "Ismet gör: Sitter på marknaden"


Handen vickade den lilla spaden med godis framför ungen. En lätt handledsrörelse och man kan ha en kund på kroken



En förlupen spiderman!







Sambon köpte rem. Gick snabbt, handlarn la på en rem, så att säga..



Ok, här ligger kvällens kommande middag. Sambon är inte helt överförjust.
Nose-to-tail stod det en del om i mattidningar för ett par år sedan: att man skulle ta vara på hela djuret, från huvud till svans. Och det är ju bra, ska man ta ett djur av daga så tycker jag att man nog ska använda så mycket som möjligt av det.
Men vissa styckdetaljer ser jag naturligtvis hellre bli hundmat än dyker upp i frigolittrågen i affärernas charkdiskar. Men det skriver jag inte mer om, vill ju inte tappa aptiten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0